9 september 2016

Sommarminnen

Nu först börjar det slå mig vad jag egentligen gjort hela halva sommaren... Tittade igenom lite instagrambilder från min resa häromdagen, och det riktigt knep till i hjärtat. Så många fina minnen jag skapade. Så sjukt att jag vågade, för det var verkligen långt från min comfort zone... Och vad kul att kunna säga, när jag tittar på tv, att där har jag faktiskt varit, IRL. Ja, se själva (tyvärr inte helt i kronologisk ordning):

Lämnade allt det trygga hemma bakom mig och flög till New York... Där började min fantastiska sommarresa. 

Detta gjorde jag i fem veckor:
 Såg New York uppifrån Rockefeller Center.
 Gick på Times Square.
 Vandrade genom Central Park.
 Såg frihetsgudinnan.
Roadtrippade cirka 3000 kilometer.
 Åkte in i Niagarafallen.
Besökte Cedar Point nöjesfält.
 Var på rodeo i Cody, Wyoming.
 Cyklade genom Chicagos natt.
 Förflyttades bak i tiden vid 1880's town.
 Loopade genom Badlands nationalpark.
 Såg presidenterna Jefferson, Washington, Roosevelt och Lincoln uthuggna vid Mount Rushmore.
 Besökte underbara Yellowstone nationalpark.
 Firade 4 th of July i Elko, Nevada.
 Uppfyllde min barndomsdröm och red över ängar och berg i westernsadel.
 Vandrade över Golden Gate-bron i San Francisco.
 Stegade omkring i Alcatraz-fängelset.
 Njöt av solen i Yosemite nationalpark.
 Körde längs Pacific Coast Highway.
 Tog farväl av min Trek America-familj.
 Besökte Disneyland.
 Såg Hollywood-skylten.
 Spenderade en dag på Universal Studios.
 Kände mig liten vid kanten av Grand Canyon.
Svettades i galna Las Vegas.
... och gjorde en tatuering efter hela spektaklet.
På så vis finns minnena alltid kvar!

1 kommentar:

  1. Så modigt av dig att åka (jag skulle inte ha vågat), huhhu va myki häftigt du ha fått vara med om!!

    SvaraRadera