21 september 2016

Bita i det sura äpplet


God afton från soffan. Det här senaste dygnet blev inte precis som jag hade tänkt mig... Igår innan det var dags att åka iväg på zumba till Pensala kände jag att det hände något konstigt i ryggen. När jag får "ryggskott" brukar det ta sjukt nere i vänster sida, men denna gång for det från vänster sida till mitten och ner till svanskotan, och därifrån ner i benet. Tog det lugnt på zumban, knuffade in värkmedicin, smörjde på lite Voltaren och lade mig i sängen. Tyvärr var inte smärtan borta när jag vaknade i morse, så det var bara att bita i det sura äpplet och inse att mina planer på att återuppta gymmandet idag fick åka på hyllan - igen. Tog mig genom jobbdagen med värkmedicin och lugna rörelser.

När jag slutade strax före två bilade jag raka spåret till Kaustby för att göra ett besök till kiropraktorn Seppo. Trots att det är 100 kilometer per väg så brukar det alla gånger vara värt mödan. Och dessutom blir man inte ruinerad, som hos de flesta ryggknådare... Kändes betydligt bättre efteråt, men sen hade jag förstås hela hemresan kvar, sittande i bil. Och det är precis sittande som inte funkar så bra för mig när ryggen bråkar. Nå, Sebastian jobbade i Terjärv idag, som inte alls är långt från Kaustby, så dit åkte jag för att tigga lite skjuts. Fick sitta på till Kållby där han hade firmabilen, och sen körde vi hem efter varann. 

Har inte gjort något vettigt sen jag kom hem, förutom att handla en kasse på Reko, plocka ögonbrynen, titta tv och uppdatera mig med sociala medier. Basti hamnade på jobb, så här ligger jag nu och funderar ifall jag ska duscha, äta kvällsmål eller fortsätta titta på tv. Svåra val i livet... Ni får i varje fall hålla tummar och tår för att ryggen känns bättre imorgon, efter lite knakande, värkmedicin och vila. Orkar inte med detta igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar