5 oktober 2018

Vi har flyttat!

Long time no hear! En vecka har gått i rekordfart, och som ni säkert förstår har vi haft fullt upp med flytten. Själva flyttlasset körde vi på lördag, och det gick riktigt smidigt och bra måste jag säga! Men efteråt har det varit ett kaos utan dess like. Hade nog förträngt hur det är att leva i lådor och påsar... Förra gången jag flyttade bar vi ju bara upp några lådor i gången, i och med att jag bodde i samma hus, en våning ner. Nu var det minsann lite mer saker att utplacera, och dessutom har vi inte riktigt nånstans att ha allt. Ja, ni läste rätt! Vi har flyttat till ungefär 160 kvadrat från 46, men känner att vi har mindre förvaring nu än tidigare!? Haha. Egentligen handlar det väl nog bara om att inte ha nånstans att sätta grejerna.. Nåja, det blir väl bättre vartefter renoveringen framskrider.

Vad roligt förresten att det var så många som ville ställa frågor i mitt tidigare inlägg! Lovar att jag ska börja bena av dem när jag får lite tid över. De flesta sakerna börjar väl ha hittat sin plats, så kanske jag inte behöver lägga all min lediga tid på att packa upp och förflytta saker nästa vecka.. Just denna fredag har vi haft Linn och Amanda på besök. Snart ska vi hoppa i bilen och åka ner till Årvas, och svärmor ska ta lillbruden en stund medan jag och sambon ska på möte. Sen blir det väl fredagsmys i kväll då, vilket betyder sätta upp nån lampa, elda skräp, omplacera saker och vika in handdukar.. Trevlig helg på er!

Så här glad kan man vara över sista dygnet i lägenhet!
Jag passade på att duscha av alla mina grönväxter inför flytten. Tydligen hade jag några stycken!
På fredag kväll beställde jag för första gången från Gårds smak.
Vi bjöd in svärisarna på "sista middagen": Krossad potatis, köttbullar i bacon-löksås samt grönsallad. Smarrigt!
Städat och klart, tack för oss Genvägen!
Tjahapp, här var det alltså meningen att vi ska sova första natten då..? #flyttkaos
Första måltiden i eget hus: Baconpasta, givetvis!
En nöjd fönstertittare.
 Numera bor vi alltså där!
Vi har ett uthus på gården också...
... och en stor terrass med fin "åkerutsikt"!
 Jag har försökt fixa lite höstfint på trappan.
 Blev bjudna på smörgåstårta. I Årvas. Hos svärisarna. I gamla lägenheten. Kändes mycket märkligt!
 Glädjen över att äntligen ha fått plockat i vitrinskåpet!
 Lägesrapport efter fyra dagar i huset - vardagsrummet.
 Sovrummet.
 Sovrummet.
 Köket. Det är ungefär vad jag vågar visa just nu!
 Livet på landsbygden: Parkera det sovande barnet på trappan ifall vargen lurar runt husknuten. FY!
 En som hellre gnager på skeden än maten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar