30 oktober 2018

En månad i huset

Denna blåsiga, kalla tisdag har vi bott i huset i en månad. Otroligt hur tiden springer iväg! Barnet sover för tillfället sin förmiddagstupplur, och jag håller fyr i kaminen, bloggar, och passar bara på att vila en stund. Vi har haft lite sämre nätter en tid nu (ska ta och berätta mer om dem i ett eget inlägg), och jag har en förkylning som lurar bakom hörnet, alltså känner jag mig rätt urvriden mellan varven. Men får bara försöka orka! Det tar också på att ha ansvar över lillan i princip 24/7, när sambon är borta också på helgerna. Därför ska det bli extra skönt med lite egentid i kväll, när jag och svärmor ska och se KAJ-musikalen Gambämark på Ritz i Vasa! Kommer bli riktigt bra, tror jag.

Annars har vi inga storslagna planer för den här veckan. I morgon blir det en sväng till Jeppis för att hämta upp en beställning samt veckohandla, och sen på kvällen ska vi troligen åka och hälsa på Madde och Ricos lilla Birk! På torsdag ska jag försöka hinna hälsa på vid dagis, och sen blir det jumppa på kvällen. Helgen börjar med en välbehövlig massage på fredag eftermiddag, och sen får vi helt enkelt se vad resten av veckan har att bjuda på.

 I lördags for jag, mamma och Eleonore till Vasara-mässan i Botniahallen. Roligt att göra något annat än sitta hemma mellan varven!
 Här får ni se en liten sneak peek på sänggaveln jag beställde, och ett vinylgolv vi troligen kommer sätta i huset.
 Avrundande Vasadagen med lunch på fantastiska K.achi!
 Till vår stora lycka fanns det "shiplap" (ni som sett programmet Fixer Upper förstår vad jag pratar om) under den gamla takpanelen i sovrummet! Det här ska bara putsas och målas så har vi ett alldeles perfekt tak, som passar vår stil ypperligt.
När barnet hittade sin mors tidningssamling... Håhhå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar