9 oktober 2018

Ohikiitävää

Slutar aldrig förundras över hur fort tiden går! Kanske det gått extra fort nu när vi flyttat och jag haft massor att dona på med under min vakna tid. Så fort Eleonore somnat har jag plockat och flyttat, städat och torkat och omplacerat grejer. De flesta dagar eller kvällar har vi haft nån typ av program, och jag börjar nästan känna att jag inte hinner med allt jag borde eller vill göra. Kompisdejter bokas in på rad, det ska handlas och städas och jumppas och donas med nåt hela tiden. Visst har det funnits dagar under min mammaledighet som jag klättrat på väggarna och nästan dött av tristess. Men måste nog säga att såna dagar behövs emellanåt också! Roligt att ha något att göra, men skönt att också bara få vara och ta det lugnt. Försöker nog prioritera ledig tid, men med facit i hand lär det väl inte bli så mycket av det framöver.. Sambon börjar älgjakten nu på lördag, så honom lär vi ju inte se så mycket av de kommande två månaderna. Får väl helt enkelt carpa lite diem och börja renovera själv, ifall det känns så!

 Årets första snö kom här i Kimo i den 4.10!
 Vi storhandlade "lite" på Minimani. Och barnet blev plötsligt så stort där hon kunde sitta i kundvagnen helt själv! (försökte ha henne i babystolen men det blidde ju till ingenting)
 Tänk att vi får bo granne med Kimo Bruk. Så fint ställe! 
 Kanelbullens dag missade ni väl inte? Orkade inte baka egna, så Aroma fick stå för årets bulle.
 Roligt att leka nu när vi har större yta!
Mamma och pappa hade köpt en sån otroligt fin bukett när de var på besök i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar