25 november 2017

Och dom säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland

Precis den här årstiden svider det lite extra i hjärtat att ha behövt flytta från min gamla lägenhet, på vinden till gamla Nordea-banken här i Oravais. När jag och mitt ex flyttade dit i juni 2013 visste jag inte vad kärlek för gamla hus var för något, men det lärde jag mig vartefter. Ni vet; knarrande trägolv, dragiga fönster, ojämna väggar och en värmande spis i vardagsrummet. Nu när julen närmar sig känns det extra surt att bo här på våra ynka 46 kvadratmeter, då jag varit van med betydligt mera. Finns nog inte mycket som klår känslan av att julpynta ett gammalt hus, om ni frågar mig! Visst kan vi få det mysigt här också, och nog ser jag framemot att dra fram stora jullådan, hänga upp stjärnorna och stryka gardinerna småningom. Men tyvärr kommer mitt hjärta alltid slå ett extra slag för de där 117 kvadratmetrarna bara ett stenkast härifrån. Får väl bara bevara julminnena därifrån i mitt hjärta...

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar