18 juli 2017

Gåvoönskemål

Vi har ganska nyligen skickat iväg inbjudningskorten till vårt förlovningskalas åt dem det berör. Vi safe:ade och satte en kontonummer och önskade oss resepengar i stället för gåvor. Tråkigt, tycker säkert någon, men för mig som redan äger så mycket olika porslinsgrejer att det inte ens ryms i vitrinskåpet längre, så är det ett bättre sätt att få användning för sina gåvor. Med pengarna kan vi både komplettera de serviser vi påbörjat, och köpa något nytt om det så behövs. Av någon underlig anledning brukar man ju få porslin och "hemgrejer" när man blir uppvaktad för förlovning..

Fast i första hand går pengarna alltså till en resa vi ska göra nu i höst. Men ifall det blir resepengar över, så har jag tänkt komplettera min (vår..) porslinssamling med dessa:


Marimekko's Oiva Siirtolapuutarha-serveringsskål.
 Fler Siirtolapuutarha-assietter (har 4 st).
 Siirtolapuutarha-muggar.
 Fler Iittala Kastehelmi-glasassietter (har 3 st).
Fler Kastehelmi-glas (har 6 st).
Fler Iittala Ultima Thule-dessertskålar (har 4 st).

Som ni kanske förstår har jag en hel del olika serviser jag samlat på mig genom åren. Därför undanbad vi oss också gåvor, för att jag vet att det oftast är just porslin man får i förlovningspresent. Borde kanske fotografera innehållet i mitt vitrinskåp åt er nån gång, så får ni se vilken röra som finns där! Vilken tur att jag älskar att duka med fint porslin, och gärna gör det när tillfälle ges. Och det är ju absolut ingen dålig sak att ha många olika varianter att välja mellan när man väl ställer till med något och ska ha fram finporslinet. Tvärtemot är det ju bara positivt att kunna variera sig! Sen ska ni inte fråga Sebastian vad han tycker om allt mitt porslin... hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar