5 juni 2016

Sånt som hänt i helgen

 //Hälsat på lilla Oscar och hans mamma och storebror// 
 //Sista-dagen-picknick på Kimo bruk med kidsen//
 //Fredagspromenad med Louise//
 //Firat svärfar och ätit sushi för första gången//
 //Balkongfrukost//
 //Blivit medsläpad på examenskalas//
 //Köpt en elgrill till balkongen//
 //Ätit god grillad mat//
 //Varit på skogspromenad//
//Fått blommor//

Nästan hela denna helg var riktigt oplanerad, och för ovanlighetens skull förblev den också så. På fredag efter jobbet for jag och Louise ut på en promenad, och efter det var det bara för mig att duscha och hoppa i lite finare kläder, så åkte vi till svärisarna i Kimo. Bastis pappa hade födelsedag, så vi hade sushi-kalas ute på terrassen. Måste säga att sushi var förvånansvärt gott! På lördag kan vi väl säga att vi inte gjorde så mycket vettigt. Balkonghängde, var på ett examenskalas till Kimo, och shoppade lite vid Halpahalli i Härmä. En elgrill kom vi hem med, så den installerade vi på balkongen och satte igång. Riktigt lyckad grillning, som inte ens tog länge! Idag har vi vandrat omkring i skog och mark för att flytta på en viltkamera. Blev bjudna på laxsoppa i Kimo, och nu är det snart dags för bastu och film. Så hade en till helg gått åt då!

Dagarna inför både Sorakunkku och USA-resan minskar drastiskt, vilket också innebär att jag har en hel del att stå i. Det är papper hit och papper dit, telefonsamtal och mejl... Jaja. 13 dagar kvar, vilket i princip betyder att jag kan börja packa snart. Håhhå vejt ni innan jag har tryckt ner fem veckors förnödenheter i mina väskor. Imorgon börjar förresten sommardagis, så då har jag lite mindre att fundera på i jobbväg de sista två veckorna. Kommer nog att gå snabbt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar