25 juni 2016

2: Niagara Falls & Buffalo

På min andra dag med Trek America vaknade vi upp i den lilla staden Auburn, NY. Åt lite frukost, gjorde oss i ordning, packade väskorna i bilen, och sen var det avfärd. Vi gjorde ett stopp vid Walmart, för att göra lite inköp, både för gruppen, och personliga. Förstås var det kul att se en butik ur den kända kedjan på riktigt också.. Åkte några timmar och kom oss till slut fram till Niagarafallen, precis vid gränsen till Kanada.

Började med en picknicklunch innan vi begav oss till själva fallen. Vi gjorde den berömda "Maid of the Mist cruise" och åkte bara några tiotals meter från fallen. Tur att vi hade regnrockar, för det blev verkligen vått! Vandrade omkring en stund på området innan vi träffades och vandrade tillbaks till bilen. Under tiden hade vi lyckats tappa bort en av gruppmedlemmarna, men det visade sig sen att han missförstått och trott vi skulle samlas vid bilen. Tur!

Walmart var kanske inte riktigt den "upplevelsen" jag tänkt mig men..
Picknicklunch vid Niagarafallen.
 Ord behövs ej för följande bilder!
Vi blev lite blöta där i mitten kan jag säga!
 Det här tycker jag är den roligaste bilden, när jag fotobombar vårt gruppfoto med en selfie!

Åkte vidare till Buffalo, NY, där vi checkade in på ett hostel. Hade lite tid för att slappa, duscha osv., innan det var dags att vandra iväg för att se en baseballmatch i närheten. Och baseball, ja det var verkligen "the all American experience"! Jag var väl kanske inte speciellt intresserad av själva matchen, som var mellan hemmalaget Buffalo Bisons och Louisville Bats, men alltså hela grejen - människorna, maten, känslan... Det är verkligen svårt att fånga på bild eller beskriva i ord! Kul var det, om än kanske lite kyligt och långdraget. Men nu har jag åtminstone varit på baseball!

Hostelchill i "tjejrummet".
 George, jag och Caroline i våra fina Bisons-kepsar!
Nuggets och franska, passande mat på baseballmatch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar