7 maj 2016

Sjukstugan


Hallå från sjukstugan! Här sitter vi och trycker inomhus, i varsin ände av soffan, när solen skiner alldeles underbart bakom persiennerna. Som ni säkert vet blev jag riktigt förkyld efter förra helgen, och även om det blivit betydligt bättre så får jag nog hålla tillbaks lite med utomhusaktiviteterna nån dag ännu. Men jag erkänner att det lockar så tusans att göra premiärtur med cykeln, eller hoppa i träningstightsen och promenera nån timme. Bara att bita sig i läppen... Sebastian blev förkyld här i förrgår, så nu är han så uslig så uslig. Ni vet, karaförkylningar.. Hehe. Så här sitter vi då, och försöker fördriva tid!

Ikväll får jag mina älskade "tjängar" på besök. Tjejkväll/inflyttningsfest står på agendan, och jag kan knappt bärga mig! Har gjort en pajbotten, så nu återstår bara att göra fyllningen till den, så är allt på raden. Väldigt sällan jag är ute i såhär god tid när jag ska ha gäster, vanligtvis brukar jag inte ha dammsugit eller vikt in kläderna i skåpet förrän timmen före, och diskbänken svämmar över ännu tio minuter innan det ringer på dörren. Så vet ni nån fördel ska det ju finnas med att vara sjuk och hemma!

4 kommentarer:

  1. Ajaj, hur var det nu igen? Det där om att inte smitta andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. skulle gärna vara hemma från jobbet varenda gång jag är förkyld, men tyvärr finns det ju inte vikarier till det.

      Radera
  2. Det var nu inte i första hand jobbet jag syftade på utan tjängan som du väntade. Vänner blir ju också smittade. Har själv haft flunsan så jag vet hur hemskt det är.Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. missförstod lite då. jag var nog tillräckligt frisk för att ha hem sällskap på lördag kväll åtminstone! tack :)

      Radera