15 maj 2016

Loppissöndag

Idag hade jag väckning i arla morgonstund 06:50, och var ungefär en timme senare på väg till Vasa med Louise och hennes mamma i bilen framför. Bilarna var fullastade med loppisgrejer, för vi hade nämligen bokat varsitt bord på megaloppis som ordnades i Botniahallen. Vi kom strax efter åtta, och for hem före halv fyra nån gång. Så det blev minsann en heldag i loppisgrejernas värld! Jag hade tagit med mig fyra proppfulla IKEA-påsar med grejer, men hem åkte jag med bara två. Så det var på bästa vis! Folkströmmen var som jämnast mellan elva och ett, ska bli intressant att höra ungefär hur många besökare vi haft... Mycket slapp jag i alla fall, så jag är nöjd! Mer pengar till resekassan.

Hade bestämt mig för att inte alls gå runt och kolla vad de andra försäljarna hade med sig, för ni vet ju hur det går när jag "it ska ha na"... Hrm. Nå, jag klarade mig NÄSTAN. Köpte faktiskt två saker: En locktång för 3€ och en mintgrön mobilplånbok för 5€. Av vem jag köpte dem? Mina bordsgrannar...

På hemvägen stannade vi till vid Tesses Café för lunch/middag. Jag åt Fjärdens hamburgartallrik, riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar