18 maj 2016

En månad

Ibland får man så lov att mantra positiva tankar extra mycket för att ta sig genom dagarna. Försöka hitta de där små ljusglimtarna som höjer orken och motivationen. Och tänka, att nu är det inte långt kvar till semestern... En sån dag idag.


Det positiva i denna dag var att jag cyklade till och från jobbet. Var redan på väg att fega ur när jag såg de mörka molnen utanför fönstret, men eftersom det inte regnade fanns det ingen ursäkt. Att det duggade på hemvägen gjorde inte så mycket heller, för jag var ju ändå på väg hem! Så himla skönt att plugga i hörlurarna och trampa iväg de sju kilometrarna till jobbet. Bra sätt att ladda för en arbetsdag, och sen också att få släppa alla dagens händelser och tankar när man cyklar hem igen. 

Ska försöka ta cykeln till jobbet minst två dagar i veckan nu för att råda bot på min usliga kondition... Igår var jag också på gymmet, första gången på en månad. Fattar inte varför det blivit sådär i år igen, att jag är sjuk eller busy eller whatever och inte kommer mig till gymmet på jättelänge. Så himla irriterande att alltid börja om! Men men, huvudsaken är väl ändå att man kommer sig nån gång. Sen har jag också tänkt gå på morgonpromenader före jobbet nån morgon i veckan. Allt för att komma i lite bättre form inför resan.

För vet ni, nu är det faktiskt exakt EN MÅNAD tills jag åker iväg till USA. En månad, fatta! Har på känn att det kommer att svischa förbi, så det är väl att passa på nu då så länge motivation, ork och tid finns. Lider för tillfället lite av pollenallergi, med betoning på lite, i jämförelse med föregående år. Men i år har jag i stället mest problem med allergimedicinen, blir så himla trött av den att jag knappt orkar hålla ögonen öppna. Så idag skippade jag. Får se då om jag blir i sämre skick eller om det går an. Lär jo vis se!

Annars då? Jaa-a, Sebastian och jag håller på och planerar och inreder hans balkong (4x3 meter inglasad balkong, hello!), men det tror jag kräver ett helt eget inlägg. Det har nämligen visat sig att jag börjar få abstinensbesvär på blommor och trädgårdsarbete... Haha! Jag som var så nöjd tidigare i år över att jag slipper allt sånt nu när jag flyttar. Jaja, allti na!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar