27 oktober 2019

Sånt ni missat senaste veckorna

Som vanligt har jag fotat en del och inte bloggat alls, så här kommer en liten bildsammanfattning på vad vi haft för oss medan det varit tyst här:

Vi har haft besök av Tees och pojkarna, och konstaterat att Miles nog blev en stor pojke han också! ...
 ... hade man kanske inte trott för lite över fem år sen? (hans födselvikt var ynka 1800 gram!)
 Vi har hälsat på Elles fammo och faffa.
 Och så har Elle börjat rita! Pappan i huset också, tydligen..
 Vi har också hälsat på nyaste tillskottet i kompisgänget, Ruth! Elviras lillasyster och Josses baby.
 Sambon lurade iväg mig på ett tumisdygn i Vasa förra fredagen. Det blev mat på Stefans Steakhouse och övernattning hos Niklas och Elin.
 God mat åt vi! Men dyyyyr..
 Slog på stort och tog efterrätt också. Längesen jag ätit en creme brulee! 
 På lördag morgon kände vi för god frukost, så vi for givetvis till Astor. Sen hann vi åka via Vasa Färg också och beställa kakel till grovköket...
... förrän vi hämtade hem den saknade prinsessan, som haft det så bra på övernattning hos mommon och moffan.
 Jag har målat om den gamla kommoden som svärisarna lämnade i källaren. Nu väntar jag bara på bärhjälp för att förflytta den till vår tambur!
 Vi har firat mitt fina fadderbarn Birk, som blev ett år i veckan.
 Jag har varit värdinna för ett Mary Kay-party. Festfixaren number one gjorde som vanligt alldeles för mycket gott!
 Och sist men inte minst - Sebastian började årets älgjakt med att skjuta en TIOTAGGARE! Hur coolt kommer det inte se ut med dessa horn på vår vägg sen?

Sen har vi också varit på inte bara ett, utan två "äventyr" här i nejden. Men dem ska ni få höra lite mera om i egna inlägg! Sen hittade jag också en läsarfråga sen I SOMRAS som jag glömt att svara på, ska se om jag får nån minut över att knåpa ihop ett inlägg på temat viktminskning. Det vore verkligen aktuellt för mig nu, nämligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar