20 september 2019

Höstblommorna

För den som råkar vara intresserad har jag i veckan knäppt några bilder ur trädgården, på det som fortfarande blommar. Har bytt ut en del av sommarblommorna till höstigare planteringar, och det tycker jag är så mysigt! Älskar verkligen början på hösten, när luften blir sådär härligt krispig och det mörknar om kvällarna.. Vill ni se sommarblommorna jag haft kan ni se ett inlägg om dem här (klick). Annars, enjoy:

Törnrosas kjortel blommar ännu så fint, dock i någon murrigare färger!
I rabatten kom det till slut några blommor på mina Monå plantloppis-blommor. Sköldpaddsört tror jag de heter, och så är det nån slags Fingerborgsblomma i mitten.
Ampeln drar sin sista vers...
Denna fick jag tyvärr kassera i veckan, då det regnat så mycket på den att den blivit brun och ruttnat bort!

... blev två calluna i stället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar