20 april 2019

Uteveckan och påskhelg

Jaa-a hörni, det är nog bara en tidsfråga när den här bloggen går i graven. Men tills dess försöker jag uppdatera när jag har tid, ork och lust att göra det. Om ni vill hänga med lite bättre kan jag rekommendera att ni följer mig på Instagram (heimimmi), där jag åtminstone uppdaterar liiite oftare.

Den här veckan har varit den soligaste, varmaste och härligaste aprilveckan i mannaminne. Får vi en lika fin majmånad kan jag nästan vara nöjd även om det inte blir en lika fin sommar som i fjol. Nästan! Har varit ute mer än inne de senaste dagarna, känns det som; räfsat, städat, rensat, fixat, och gått långa promenader i solskenet. Eleonore fick tyvärr ögoninflammation, så förutom en premiärtur på cykeln har vi inte kunnat göra annat än pynja på här på gården medan hon sovit eller suttit i vagnen.

 Cykelstolen fick helt klart godkänt! 
 En skön eftermiddagspromenad till Kyroboas teatern och tillbaks.
Påsk på trappan!

I skrivande stund är jag ganska nyligen hemkommen från Robert och Malins, där vi hade grillkväll med Kimoshakki. Otroligt gott med årets första riktiga måltid från grillen! Det var dags för lillan att sova, så vi vandrade hemåt medan sambon blev kvar. Nu har jag alltså hela soffan och allt påskgodis för mig själv.. ha! På tal om påskgodis, så hade vi inte en endaste påskhäxa hit idag. Vilken besvikelse alltså! Eleonore spökade vi ut några minuter så vi fick nån bild innan det var dags för hennes dagsvila, men annars inga häxor här i gården.. I stället har vi (nå, Sebastian mest) börjat bygga en gungställning där ute, då tösen fick en sprillans ny babygunga av sin fammo och faffa. Nu borde vi bara bygga ihop en sandlåda också, så ska vi väl kanske klara oss det här året!

 "Ska e va så ska e va!"
 Grillmajstern Robert i farten! Fotografen torde vara Joanna.
Supergott blev det!
Och här ligger jag och njuter i kvällssolen! Som ni säkert ser så har vi köpt ny soffa, eller nåja, begagnad, men ny för oss!

För resten av påskhelgen har vi inga stora planer, förutom på måndag då det blir påskmiddag/kalas här för båda våra familjer. Borde alltså städa och röja lite i morgon, samt baka en tårtbotten. Om jag säger att det ser ut som stryk här inne så överdriver jag inte! Men så går det väl när man spenderar mer tid utomhus, och dessutom springer in och ut och drar omkring massa sand och grus. Suck! Dessutom gick vår diskmaskin sönder i förrgår... Den valde ju liksom sämsta helgen på hela året! Så nu diskar vi (läs: jag) för hand då tills vi får tag i nån reservdel, eller i värsta fall en helt ny diskmaskin. E it e he eina, så ere he ana! Som vi brukar säga..

 Jag är inget stort fan av påskpynt (inte i jämförelse med julen i alla fall), men lite har jag nog pyntat..
 Till och med påskgräs har jag sått i år!
Vår finaste påskhäxa <3

Nu ska jag gå igenom lite bilder från veckorna som gått, och sen tror jag att det blir att krypa ner och snarka ikapp med dottern. Känner mig riktigt trött i kroppen efter den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar