3 april 2019

March camera roll

Lovade ju att inte bombardera er med alla hundra bilder som blivit kvar i min telefon hela mars månad.. Men ett knippe av dem har jag i varje fall samlat ihop till ett "detta har hänt"-inlägg med höjdpunkter från månaden som gick:

Ibland kan det slå mig hur vackert det är här där vi bor. Speciellt när solen skiner och himlen är blå!
Vi passade på att pulka och "leka" i snön så länge det ännu fanns snö kvar.
När jag en morgon vaknade klockan 9(!) och barnet fortfarande sov, då måste det dokumenteras!
... tre minuter senare.
Vi bjöd mina föräldrar på lördagsmiddag. Det blev hemgjorda nuggets, mums!
Till efterrätt hade jag också vänt ihop en Dajmmousse.
En skön söndagsutflykt till Paljak och Jims grilltak, där vi spenderade tid med Jani, Heidi och Joanna. Eleonore tyckte förstås bäst om lilla valpen Hedda!
Gott me na kärv!
En dag när jag fick tummen ur och gjorde en smoothiebowl till lunch.
Tungt att vara på mamma-barnträff vid GW-gallerian!
Mina föräldrar bjöd på söndagsmiddag för att fira mamma som haft födelsedag. Till förrätt fick vi Malaxlimpa med skinkröra!
Varmrätten var en supersmarrig köttbit med bacon och paprikaröra, sallad samt klyftpotatis. Jag hade gjort en cheesecake till efterrätt, men den glömde jag tydligen att fota...
Roligt att leka med mommo, tycker Eleonore!
På tal om mommo, så var vi och hälsade på min mommo och moffa en dag.
Svängde också in via min fammo och faffa på hemvägen. Så tacksam över att ha dem alla i liv ännu, så de får ta del av min dotters uppväxt!
Fredagsmiddag deluxe: Svamprisotto och viiiin när vi fick min kusin Heidi på övernattningsbesök.
Heidi gjorde pancakes åt oss till frukost. Lyx!
He va entinen he, kan man väl säga om min postlådsnyckel.
Ett knippe tulpaner piggar upp så här i vårtider!
Vi har äntligen "börjat på" i utbyggnaden, som småningom ska bli ett badrum.
Rev också lite tak i lilla sovrummet, som i framtiden ska bli ett grovkök. Besvikelsen var stor när det inte var samma tak som i vårt sovrum under panelen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar