3 april 2019

IKEA och Ideapark

I söndags var det väckning i arla morgonstund (eftersom vi vridit klockan framåt, menar jag främst, vaknar nog kring 6:30 alla morgnar så...) då jag och Madde hade bokat in en Tammerfors-resa. MORSVILA brukar man ju prata om, och visst var det skönt att bara ha sig själv att ta hand om under dagen! Dock måste jag säga att sen jag fått barn så är varje liten avvikande dag mycket tröttsam för mig.. Var så slut efter dagen att jag hade kunnat lägga mig ner och sova på vardagsrumsgolvet klockan nio på kvällen, haha! Men en skön dag fick vi, med besök till både IKEA och Ideapark. Allt för mycket shopping blev det inte, men som vanligt kom vi nog hem med en del som inte fanns på listan... Det roligaste var nog nästan att vårt "snabba besök" till Vero Moda i Ideapark resulterade i exakt samma outfit för oss båda. Great minds think alike, ni vet.. Sen att jag var förkyld och nästan inte hade nån röst kvar efter 14 timmars pladdrande, det är en bisak!

Obligatorisk IKEA-lunch.
En selfie, händer inte så ofta nuförtiden!
Väldigt olika kroppar, samma kläder, och båda blev lika snygga. Tycker jag!
Innan vi åkte hemåt blev det en kaffepaus på ett mysigt bagericafé i Ideapark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar