5 mars 2019

Fastlagstisdagen

Denna vackra dag är ingen vanlig tisdag, utan det är fastlagstisdag! Vädret visar sig från sin bästa sida, och svärfar kom bärande med en låda fastlagsbullar dagen till ära. För tillfället håller byggarna på och byter plåttak åt oss, så här är det inte speciellt rofyllt att sitta och blogga just nu.. Men min bulle har jag ätit, tvättmaskinen snurrar i källaren, och barnet sover ute i "vedaliidri". En liten promenad har vi också varit på efter dagens rådgivningsbesök. Härligt väder, men isande kall vind! 9,7 kilo och 77 centimeter var damen idag hos hälsovårdaren. Ingen liten tjej vi har längre! Hon har ju blivit 1 år... Ska ta och blogga om det lite senare idag, om jag hinner.

 Så här ser det ut hos oss just nu!

Fastlagsbullen var goood! (det är min fjärde eller femte i år, heheh...)

Har också passat på att knäppa några bilder från sovrummet, för nu kan vi väl säga att det är så gott som klart. Eleonore ska ännu få en sänghimmel (har inte köpt nån ifall hon skulle ha fått en i present) och så blir det att sätta upp några bilder och kanske en hylla, men annars är hennes hörn färdigt. På min sida av sängen ska också ett gammalt fönster upp, men annars får vi väl titulera oss färdiga med rummet. Och vi är SÅÅ nöjda!

 Våra nya garderober passar så perfekt där i hörnet! Sebastian har en "klädstol"...
... medan jag har en "klädstege", haha!
Hyllorna har vi byggt ihop själva av gamla brädor och hyllfästen från IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar