17 augusti 2017

Förlovningskalaset

I lördags var dagen jag och sambon (och några andra hjälpsamma personer) förberett för - nämligen vårt kombinerade förlovnings- och 30 årskalas! Sebastian fyllde trettio och vi passade samtidigt på att fira vår förlovning, som ägde rum redan i maj. Dessutom gick vi ju ut med nyheten att vi väntar tillökning så sent som dagen före, så det blev sist och slutligen en riktigt stor fest med mycket att fira! Ungefär hundra personer hade vi som kom och firade oss under dagen, först ett gäng släkt och vänner klockan 15, och sen kom ännu våra närmaste vänner på fest klockan 18. En riktigt lyckad fest blev det på alla vis! Tyvärr hann jag inte ta så många bilder, men några har jag åtminstone att erbjuda åt er:

Bilder andra har tagit under dagen:
Foto: Madde
Foto: Madde/Cila/Sara 
Foto: Moster Tiina
Foto: Moster Tiina
Foto: Maria
Foto: Maria

Bilder jag själv knäppt mellan kafferepen:
Min vackra bukett, beställd från Amalia!
Basti och våra pappor inväntar nästa gäng gäster..
Fick många vackra blombuketter i gåva.
Blomdekorationerna på bordet hade vi själva plockat ihop av det som fanns i naturen.
Lite smått och gott bjöd vi på: Skinksmörgåstårta, jordgubbsmoussetårta, morotskaka, småbröd, och så givetvis kaffe/te/saft.
Till kvällen plockade vi fram lite bättre grejer, såsom öl/cider...
... och bål!
Till nattmat blev det hotdog.

Tackar alla inblandade så hjärtans för en väldigt lyckad festdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar