12 juni 2017

Loppisrace, terrassinvigning och annat som hänt i livet

 När Sebastian får för sig att jag ska prova några av hans jaktplagg kan det se ut så här...
 Älskar att ligga ute i soffan på balkongen och beundra solnedgången. Det här är verkligen bästa årstiden i vår lägenhet!
 I torsdags var vi ute och fiskade. Hade jag aldrig trott om mig själv! Om än det inte var speciellt frivilligt...
 Fredagskäk. Ah!
 Lördagen spenderade jag på Måtasberget i Jepo, där den 25:e Sorakunkku-tävlingen gick av stapeln. Tyvärr var jag största delen av dagen inne i kansliet...
 På kvällen korkade vi några och bjöd in Frank på "förfest"...
 ... vandrade småningom iväg till Kaffistogon, där vi och många andra njöt av terrassöppning i den härliga solnedgången. Mindre härliga var myggorna som bet sönder mina ben...
 På söndag drog jag med mig Sara, Cila och Madde på loppisrace, som ordnades här i byn. Lådan ovan fyndade jag för ynka 15 euro! Återstår att se vad det ska bli av den...
 Till min och Saras stora förtjusning fick man köpa våfflor vid Café Orangeri.
 Det här är mitt favorithus i hela byn, ska ni veta.
 Drömmer vidare...
 En stor trätunna (över 1 m hög) som jag skämtade om att ha som badtunna på balkongen. Ångrar lite att jag inte drog hem den, bara för att...
Köpte lite fler örter av Marias mamma på loppisracet. Nu börjar det vara fullt, och dags att skörda!

En ny vecka är återigen inledd, och jag börjar äntligen känna mig lite friskare. Två veckor har jag snorat och varit hängig, både av förkylning och av pollensymptom. Idag är faktiskt första dagen som jag känner mig så pass pigg att jag ska försöka börja röra på mig lite mer igen. Har tyvärr blivit dåligt med motion de senaste veckorna... Ikväll ska jag och Louise därför på en kvällspromenix. Bara vädret håller så!

Till skillnad från förra veckan, som var mer eller mindre fullspäckad med program, är denna betydligt lugnare. Imorgon har Madde Enjo-party, och på torsdag är jag bjuden till kollegan Åsa på Tupperware. Annars inte så mycket faktiskt! Borde ta mig till butiken för att fylla kylskåpet för veckan, och sen vore det kanske läge för sambon (FÄSTMANNEN!) och mig att åka och gravera våra ringar, innan de har sett sina bästa dar... Har också lite smått börjat fundera på förlovningskalas, som vi kommer att ha i kombination med Sebastians 30-årsdag i augusti. Nu gäller det att bestämma sig för vilka gäster som ska komma, designa inbjudningskort, spana in vår festlokal, och börja planera lite bakverk.. Vet ju att sommarn är förbi på ett tjoff, så det löns väl att vara ute i god tid! Hälsar kontrollfreaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar