20 juni 2017

#BrideCila

I lördags var det läge att sluta med allt hemlighetsmakeri och planerande, för då var det äntligen dags för det som vi väntat på - min kompis Cecilias möhippa! Cila är en av mina "Tjängar", och ska gifta sig med sin Vincent i slutet av juli. Brudtärnorna och vi vänner hade därför ordnat en riktig heldagsfest för vår blivande brud, med program från förmiddag till sent på natten. Egentligen hade jag tänkt göra en utförlig beskrivning på hur vår dag gick till, men det hade Maria redan hunnit med. Min version blir därför något förkortad, och med de bilder jag vågar visa här. Får i varje fall tacka för en otroligt rolig och lyckad dag, där inte ens planeringen gick speciellt åt skogen! Nu får vi bara vänta på den stora dagen, då vi gifter bort vår kära #BrideCila.

 17.6.2017, dagen vi smidit med i flera månader. Vi började dagen hemma hos Sara, och givetvis ska ni få se hennes snygga labyrint-hylla!
Brudtärnorna åkte iväg för att kidnappa Cila, och under tiden ställde vi andra till med en brunch som hette duga. INGEN behövde gå hungrig hem i alla fall!
 Vi hade t.ex. gjort bacon-äggmuffins. Såå smarriga!
 Jag slog på stort och gjorde american pancakes med både vitchoklad och mörk choklad.
 Smoothie, apelsinjuice, kaffe och skumpa hade vi som dryckesalternativ. Eller skumpan var väl nog mer eller mindre obligatorisk!
 Här har vi henne då äntligen, iklädd en vit spetsgardin och krona!
 När vi brunchat färdigt tågade självaste Heidi och Sandra från Voga Styling in.
 Sandra hade sminkskola åt oss.
 Maria och jag fick dela spegel. Det var kanske inte det allra enklaste.. 
 Alla blev så fina i slutändan! 
 Konstaterade att för min del var det ganska exakt TRE ÅR SEN jag senast hade satt på mig ögonskugga och gjort en ordentlig grundsminkning. Haha! Lär nog ta tre år till nästa gång också...
 När vi hade sminkat oss färdigt tog Heidi vid och berättade för oss om stil och trender. Väldigt intressant, fick åtminstone mig att vilja gå igenom garderoben och slänga hälften..
 När Voga Styling avlägsnade sig var det dags att klä Cila i sin outfit för kvällen. Vi packade våra väskor och hoppade på cyklarna för att bege oss ut på äventyr. I och med att Cilas blivande man är väldigt jaktintresserad, så hade vi också jaktkläder som tema!
 Vi cyklade runt i byn, i det härliga solskenet(!!!) medan bruden utförde en del uppgifter.
 Utanför sin arbetsplats HVC fick Cila berätta lite för oss om blommor och bin. Det klarade hon givetvis med bravur!
 Vid Kaffestugan var det dags att sätta upp ett tält - på tid! 
 Inga problem - det här tältet kom sig upp på under 20 minuter!
 Vi avslutade med lite picknick i solskenet.
 En till skumpa hann vi också med...
 ... innan det var dags att lämna våra cyklar och packningen för att hoppa i taxin och styra iväg mot Vasa.
 Cila fick flera uppgifter att utföra också i Vasa, däribland att ha en manlig person att lacka hennes naglar. Hade nog inte trott att hon skulle välja en ordningsvakt, haha!
 Sen traskade vi iväg till härliga Strampen, där vi bokat bord för kvällens middag.
 Kanske lite malplacerade i våra jaktkläder..?
 Jag valde rökt kyckling till middag. Riktigt gott!
 Triss i efterrätt! Chokladkaka, creme brulée och hallonglass blev det för min del.
 På väg från Strampen tillbaks in till stan hittade vi en park där vi otroligt nog fördrev nästan en timme. Humorn började kanske vara lite torr där efter hela dagens spexande...
 Hela vårt fina gäng - Madde, Louise, Sandra, Sara W, Cila, Elli, Sara och Maria.
Sen köade vi alltför länge för att komma in till Ollis. Men det var det värt, med bland annat zumbadans på agendan! 

TACK Å FYLÅÅT TJEJER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar