13 mars 2017

Monday 13/3


Nå hejhej, här har ni mig denna halvsoliga måndag! Ganska nyligen hemkommen från veckans första arbetsdag, och mellanlandar här med datorn en stund innan det är dags för veckans roligaste träningspass - zumba vid Studio Z i Jeppis! Borde också värma lite mat åt mig för att få energi, idag får det bli fredagens överblivna rotmos med några maletköttbiffar jag hittade i frysen. Påminn mig om att jag ska göra ett inlägg med vardagsmat, så kanske nån får ett tips eller två vad som kan puttra på spisen en helt vanlig måndag!

Annars då? Ja, förkylningen verkar jag ha rått ganska bra bot på med hjälp av ingefärste, men sjukt i halsen har jag på något vänster ändå... Så får se vart detta leder. Denna vecka är en relativt lugn vecka programmässigt, har inga stora saker inbokade, så jag får väl nog bara så lov att försöka släpa mig till gymmet. Har inte varit där på EN MÅNAD. Oj härriguud. Sådär är det för mig, när jag blir sjuk och inte kan träna så tappar jag motivationen både för att vara hälsosam i matväg, och röra på mig. Jag sätter käppar i hjulen för mig själv, helt enkelt.. Vet att jag har åtminstone 10 kg jag borde tappa innan sommaren, och har ju verkligen inte råd att ligga på latsidan. Men så där gick det i februari, och så ska vi hoppas att jag håller mig frisk och motiverad resten av våren.

Itt vare na annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar