9 oktober 2016

Hatlistan

Jag älskar listor. I denna lista får jag lista sånt jag inte gillar. Perfekt! Hittade hos Sara.

Äckligaste maten: Det mesta med kål, typ kåldolmar, kålsoppa, kållåda.. Fiffaan. Sen ogillar jag verkligen Janssons frestelse. Sej hör inte till favoriterna precis, och aldrig att jag skulle stoppa i mig en rödbeta frivilligt.

Fika jag tackar nej till: Wienerbröd. Fattar inte varför folk tycker att det är gott!? Det är ju en torr bulle som smulas sönder. Eller allt som kommer från Boströms. Överlag "fabrikstillverkat" bulla är inget jag frivilligt äter.

Hatväder: När det är något mellan höst-vinter-vår. Slask och grått och trist och äckligt. Inga skor håller ute vattnet och det är kallt och eländigt och barnen på dagis måste ha regnkläder fast det är två veckor till jul.

TV-program jag aldrig skulle titta på: Typ Paradise Hotel och såndär skit som endast är till för att springa runt halvnaken och skämma ut sig själv och andra. Grow up.

Då tappar jag humöret helt och hållet: När folk kör jättesakta på riksåttan. Man behöver faktiskt inte köra 60 bara för att det finns ett moln på himlen som det kanske kan komma en droppe regn från.

Sämsta musiken: Skrillex och såndär skit som de spelar på radion. Väldigt sällan jag fastnar för ny och "modern" musik. Och när Sebastian sätter igång Eddie Meduza vill jag kasta ner både honom och spelaren från balkongen.

Värsta tiden på dygnet: Där efter middagen vid 18-19-tiden när man inte kan komma sig upp ur soffan för att man är så trött och förslappad, men vet att man borde röra på sig för att hålla uppe energin.

Mitt sämsta humör: Ibland blir jag helt fruktansvärt förbannad på små skitsaker. Det kan komma från ingenstans och jag kan inte medvetet "stänga av det". Säger bara stackars den som är i min väg just då (oftast sambon). Kan gå från solsken till åskmoln på fem sekunder, fast jag inte ens varit irriterad på något tidigare. Håhhå. Har nog rätt mycket humörsvängningar!

Sämsta grejen jag äger: Om jag hade haft en våg så hade det definitivt varit den. Men nu får jag väl ta och svara telefonen eller datorn. Bra att ha, men jag fastnar alltid och det stjäl dyrbar tid då jag hade kunnat göra något annat vettigt än att stirra in i en skärm i flera timmar.

Värsta personlighetsdragen: Tycker verkligen inte om besserwissrar, eller såna som alltid ska ha rätt och aldrig kan lyssna på någon annans åsikt. Är heller inte särskilt förtjust i människor som aldrig kan ändra sig, utan måste göra saker som de alltid har blivit gjorda.. Hos mig själv hatar jag att jag är en evig pessimist, som alltid tror det värsta om folk och situationer. Borde verkligen lära mig att bli mer positiv och ta vara på de små sakerna, och inte alltid hänga upp mig på sånt som inte blir som jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar