18 oktober 2016

Än blommar sommaren

Sommaren är ju sen länge förbi, men än finns det några små glimtar kvar, som får mig att dra på läpparna. Mina pelargoner till exempel trivs fortfarande ofantligt bra ute på den inglasade balkongen.


Vet inte när jag nånsin skulle ha haft blommande Mårbackapelargoner utomhus i mitten av oktober... Tidigare år har jag skickat mina pelargoner på övervintring till svärmors "växtkällare". I år vet jag inte riktigt hur jag ska få de där fina rackarna att överleva vintern. Här kan jag ju inte ha dem, och i vår källare är det alldeles för varmt och mörkt. Mormor hade tidigare en del av ett växthus på sin gård, där bland annat mamma övervintrar sina blommor. Men nu har de sålt det... Förändringarnas tid, vet ni. Stora problem här i världen, hur man ska få sina blommor att klara en säsong till, haha! Men de är ju mig så kära, förstår ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar