28 november 2013

Julen e här...

... tja, om ungefär en månad ja, som någon vänligt upplyste mig om. Men nu är i varje fall hushållet julpyntat, bara granen som fattas, i princip. Men den får nog vänta några veckor ännu. Märkte också när jag plockade upp alla pynt att det är ett som annat jag borde införskaffa i julpyntsväg ännu. Mitt ZBH-paket räddar ju lite, men tror faktiskt jag får leta efter en tomte eller två i Tuuri nästa helg. Det trodde jag inte om mig själv!

Annars har dethär varit en helt vanlig dag. Jobbat 8-15, via banken för att beställa nytt bankkort och ta ut lite pengar, Apoteket, butiken, och sen hem. Fixade och trixade i Kalles rum en stund, städade vessan, kokade mat.. Gubben kom hem och så käkade vi, i grevens tid. 17:30 satt jag vid matbordet och åt kycklinglår och varm grekisk sallad, 17:50 befann jag mig på gymmet. Blev en PT-träning idag med Sabina. Kramp i magen, men annars riktigt bra. 80 kg 8 reps 4 serier i benpressen idag, hell yeah! Dessutom väger ju själva "klumpen" ca 20 kg också. Så ett helt bra pass ikväll! Traskade hem i halkan och stormen. Träningsklädd som jag var passade det bra att dra fram dammsugaren och golvmoppen på momangen. Sen julpynt och dusch och kvällsmål, och nu har vi nyss tittat ett avsnitt Californication. Och sängen nästa!

Men först en hel massa julfeelis-bilder från vårt hus:
 Tro hopp och kärlek fick flytta in i sovrummet...
 ... en söt tomte likaså.
 Annars ganska skralt med julpynt. That's the way I like it!
 Söt tomtering, om jag inte minns fel har vi fått den av Kalles moster. Har ju en i samma stil till påsk också..
 Ett adventsfönster nån av oss fått i julklapp nån gång. Hade aldrig tänkt hänga upp det, men det var faktiskt riktigt fint där utanför badrummet.
 Tror ni jag förstör det om jag skrubbar lite så det ser "nött" ut?!
 I Kalles rum fick alla fula julpynt flytta in. Exempelvis denna underliga tomtedekoration, som jag i tiderna fått av mommo och moffa. Sånthär tilltalar inte mej alls!
 Min lilla "världens bästa julklapp"-tomte och en snögubbedekoration passar ju utmärkt med Nikki Sixx, rock n roll-tavla och solbrillor, eller hur...
 På byrån i hallen ser det ut såhär just nu. Vaniljljuset i lyktan köpte jag i Tallinn, och det doftar så ljuuuvligt!
 Min favorittomte. Önskar jag hade fler!
 Vår provisoriska arbetshörna blev julpimpad den också...
 Älskar dendär stjärngrejen! Och Iittala-tomten får jag limma varje år jag tar fram den.. Först var det själva brickan, i år var det tomteluvan som spruckit. Men söt är den, därför vill jag inte kasta.
Udda hörnan i jultappning. Stolen passar ju in bra för tillfället!
 Mest missnöjd är jag med byråns juldekorationer, det är dit jag desperat behöver något trevligare än bara tre ljusstakar. Nå, he e pågang!
 Matsalen däremot blev supär.
 Tror att dedär två hyllorna är något av det bästa jag köpt hit hem. Man kan göra så mycket av dem! Och PS, julbocken är exakt samma som på våra nya julgardiner, eftersom båda är köpta från Jotex, dock med två års mellanrum.
 Mitt lilla tomtegäng.
 Jul i köket: nya stjärnburken på hyllan och en pepparkaksgumma på kroken. 
 Och köksfönstret fick en ny medlem: en "julpåse" i samma serie som gardinen. Funderar bara på vad jag ska sätta i den... Kanske borde pyssla såndär julapelsiner?
 Nya mattan från IKEA på plats!
 Älskar dedär stjärnorna! Skulle helst ha tjugo av dem, och inte bara tre.
 Julmyz i vardagsrummet!
 I love it!
 Badrummet fick sig en remake med julgran av kvistar med ljusslingan som tidigare var i röda Mariskoolen... Blev bättre sådär!
Ett litet "God Jul" hjärta på vår dörr. Borde införskaffa en snygg krans både till yttrandörren och inrandörren.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. jodå, ska hoppas itt ja får leidon föri julafton e jär :D

      Radera