6 augusti 2020

Jobbstart och evighetsförkylning

Hej på er! Här har livet och vardagen rullat i gång den här veckan i och med min jobbstart. Eleonore får fortfarande vara ledig och ska till dagis först nästa vecka. Söndag-tisdag övernattade hon hos sin mommo och moffa, och nu idag och i morgon är hon på "fammodagis". Bra när det finns de som kan ställa upp när man själv ska i jobb! Barnet själv har repat sig från sin sjukdom, medan föräldrarna snorar vidare. Förstår verkligen inte vad det här är för evighetsförkylning jag åkt på!? Visserligen är det första gången på hela året jag är förkyld, så kanske det kommer ordentligt då.. 1,5 veckor har jag snorat nu. Hoppas på att tillfriskna i helgen så vi kan återgå till normala dagisrutiner på tisdag!

Annars finns det väl inte så mycket intressant att berätta. Sebastian håller på med sista trappstegen på vår nya trappa, jag har börjat förbereda inför höstens Rapakunkku-varmanstävling, rönnbären vittnar om att hösten är på intågande... Sånt. Ville bara kika in och skriva några rader så ni vet att jag lever och ibland nog tänker på bloggen. Känner bara att jag inte har tid och ork särskilt ofta, men nu som då faller andan på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar