6 mars 2019

Forgotten

Återigen har jag fotat mycket och bloggat lite, så nu ska ni få en bildsammanfattning över vad vi haft för oss de senaste veckorna:

 Det kom en hel del snö, så jag fick skutta mig fram till uthuset för att få bärt in en låda ved.
Eleonore och jag har varit och hälsat på Sandra, Agnes och pojkarna till deras nybyggda hus i Komossa. Konstaterade att tjejerna ändrat en del sen de senast lekte tillsammans...
... nämligen i juni förra året!
 Vi har passat på att pulka...
 ... när vädret varit vackert.
 Fredagssushi från Chao.
 Här har ni "Elle spööki", en rolig lek vi tycker om att leka med gollatrason.
 Sebastian och jag har varit på Årvasrevyn tillsammans med Madde och Rico.
 Eleonore och jag har hälsat på Caroline och Savannah. Tjejerna hade så roligt tillsammans!
 När pappa är hemma och "leker" med barnet.
 Garderobsmontering.
 Nya leksaken, som vi inte riktigt kan komma överens om vad det är för djur. Den har i varje fall fått namnet Lambi.
 Jag har kört traktor för första gången i mitt liv! (eller nåja, nån gång i tonåren körde jag väl John Deere 100 meter på en åker men...)
Det gick bra.
Eleonore har provat sin nya regndräkt och fleecehalare som hon fick i födelsedagspresent. Nu "hoppas" vi på klottiga dagar detta år så vi får användning för kläderna!
Så här såg det ut när jag drog upp persiennerna på måndag morgon!
 Måndag förmiddag, byggarna har påbörjat rivning av gamla plåttaket.
 På något vis fick vi intryckt kläderna i nya skåpen. Erkänner att jag fick googla KonMari-vikning och tillämpa det på vissa hyllor! Längst ner till höger ska vi ännu göra en skohylla.
Någon annan som lagt märke till LJUSET just nu? Hade nästan glömt bort hur fint det är på våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar