2 januari 2020

Nytt år och välbehövlig bloggpaus

Hej på er bloggkompisar, och gott nytt år! Här blev det en oplanerad bloggpaus på nästan en månad, vilket jag tydligen behövde. För precis idag kände jag för första gången på väldigt länge ett sug efter att få skriva av mig lite. Kanske har det att göra med att juletiden är både hektisk och helig för mig, att jag inte velat sätta min fritid på att stirra på en datorskärm. Nåväl, här är jag då, med en liten uppdatering om livet och allt däromkring!

Idag är det, som åtminstone två gånger tidigare, första dagen på "new year new me"-konceptet, då jag kör kickstart med C9-programmet från Forever living i nio dagar. Brukar vara en bra början på året, och i princip ända sättet för mig att bryta det gottande jag igen en gång fastnat i. Var så duktig i våras/somras då jag hade mitt FitMama träningsprogram och lyckades gå ner tio kilo, att jag blev riktigt arg på mig själv när jag ställde mig på vågen i julhelgen och insåg att jag gått upp precis varenda kilo tillbaks.. Tur då att jag hade varit förutseende och inhandlat en C9-box i slutet av november! Har också haft otroligt mycket problem med magen nu de senaste månaderna, så känner att det här får vara ett första steg till att börja reda ut vad som är fel..

Julkaffe med personalen på jobbet, här har ni mina kära kollegor! Ville gråta när jag såg denna bild, inte så snygg magkorv alltså... 

Angående julen så hade vi det riktigt bra. Vi har spenderat tid med nära och kära, och varit hemma stora delar av julhelgen. Sebastian har också haft långledigt, och är i jobb första dagen på nästan två veckor idag. Vilket också innebär att vi har fått gjort en hel del här hemma! Eller nåja, mycket och mycket.. I varje fall har vi funderat och planerat mycket. Tanken är att vår byggkarl Nissi ska komma och fixa badrum åt oss under månaden. Samtidigt har Sebastian börjat på med vindstrappan, som behöver göras om förrän vi kan ta itu med att inreda vinden, vilket blir nästa projekt efter badrummet.

Till min stora förtjusning hittade vi en mintgrön trätrappa under det gamla "filttyget". Men till vår stora besvikelse lär den nog inte gå att rädda... 

Förstås har vi också lyckats vända upp och ner på dygnet, och stirrar på tv-serier (just nu är vi inne på säsong 3 av Breaking Bad) till mitt i natten. Barnet har också, trots helt okej dagsrutiner, börjat somna först efter tio på kvällarna.. Vi lägger henne kring 20:30-21 som vanligt, men så ligger hon och pratar och skrattar och leker i flera timmar innan hon kommer till ro. Återstår att se om det är för att hon är understimulerad här hemma, och återvändo till dagis hjälper, eller om vi får börja fundera på att korta av dagsvilan. Hon sover för det mesta tre timmar ute i vagnen de dagar vi är lediga, så visst finns det en risk att det blir lite för långa sovturer.. Tyvärr blir det ju som en ond cirkel också, när hon ändå vaknar vanlig tid 7-8 på morgonen, trots att ha somnat först mot halv elva. Klart hon sover länge på dagen då! Så ja, återstår att se om det blir vettigare nästa veckas tisdag när dagis- och jobbrumban kör igång igen. Förstås påverkar det säkert att vi haft mycket program kvällstid under ledigheten också.

Igår hade vi besök av min syster och hennes sambo, som vi bjöd på middag.

Sen var det nog tänkt att jag skulle sammanfatta det gångna året, kanske inte lika ingående som tidigare nio(!) år, men åtminstone i form av en 2019-lista. Får se om jag tar och gör det nu, trots att vi redan är inne på nytt år, eller om det helt enkelt får vara.. Sjukt annars att man nu i stället för att minnas tio år bakåt, kan säga att något hände för TJUGO ÅR SEN!? Jaa-a, tur att man inte själv blir äldre.. #fyllertrettinästaår #vadåålderskris

He va he för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar