13 augusti 2019

Hur vi överlevde första veckan

Här blev det tyst, vilket ni säkert förstår när jobb och dagis har kommit i gång för oss. Eleonore var på inskolning måndag, tisdag, onsdag förra veckan, och hade sina två första dagisdagar i slutet av veckan. Hon var inte så många timmar, eftersom Sebastian hade semester och kunde föra och hämta medan jag var på jobb, men överlag hade det gått riktigt bra! Förutom att hon inte var så brydd i att vila på vilan, heheh.. Men på fredag hade hon i alla fall sovit en liten stund, så det kommer väl. Huvudsaken att hon inte varit ledsen, utan trivts riktigt bra och lekt med de andra barnen! Skönt för mitt stackars mammahjärta. Tror faktiskt det gick bättre för henne än för mig första veckan! Kände mig bara råddig och vilsen.. Kanske det blir bättre vartefter.

Nå, givetvis fick ju lillan feber och började snora i söndags, och ännu i går morse var hon ganska krasslig. Men sen gick det tydligen om, för idag har jag inte använt ett endaste snorpapper!? Ganska onödigt att vi var hemma kan någon säkert tycka, men min ideologi är att jag INTE kommer vara den där föräldern som för mitt förkylda barn till dagis för att jag "inte kan vara borta från jobbet". Så oersättlig är jag inte! Igår blev det mest tv-slappande, men idag har vi passat på att vara och veckohandla. Och sen har jag äntligen fått tvättat fönstren! Inte alla, men 4/7.. Hade inte tvättat fönstren sen vi flyttade hit, haha! Vilket snart är ETT ÅR SEN!? Otroligt.

Jaja. Nu ska jag inte pladdra onödigheter mera, utan gå och städa upp lite i köket, plocka ögonbrynen och fixa en kvällsmacka. Sen ska vi väl hoppas att Sebastian kommer från gåsjakten och har tid att bänka sig framför ett avsnitt Fringe <3 <3 <3 Min favoritserie genom tiderna! Det torde vara fjärde(!) gången jag ser säsong ett nu, på tio-elva år. Så bra är det alltså!

Liten sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar