29 september 2017

Sevenday's bucket list

Längesen jag fyllt i en Sevendays-lista, men nu när det hade kommit en så bra bloggrubrik som "bucket list" kunde jag inte motstå! Här kommer min tolkning, ska försöka vara så realistisk som möjligt...

INNAN JAG DÖR

Hit vill jag resa: Australien & Nya Zeeland.

Det här vill jag äta: En riktigt god, gräddig pasta som INTE ger mej magont efteråt.

Det här vill jag uppleva: Känslan av att flytta in i ett nybyggt/nyrenoverat hem.

Ett språk jag vill lära mig: Spanska. Vet inte riktigt varför, men har alltid tyckt att spanska är fint, och vore bra att kunna! Sen vi började kolla Narcos går jag ofta omkring och säger "spanska" ord för mig själv, såsom despacito, vafancito, necessito och annat trams...

En sport jag vill prova på: Skulle verkligen vilja kunna åka vattenskidor! Har aldrig ens varit i närheten av att våga prova.. Men kan väl ha det som målsättning nu då att testa en vacker dag.

Här vill jag bo: Om inte i ett eget hus nånstans i Österbotten, så i Norge. Det har nog alltid varit en dröm! Tänk att vakna upp i vackra berglandskap, med fjordar bara runt knuten..

Den här boken vill jag läsa: Alla George RR Martin-böcker på temat A song of fire and ice, alltså "Game of Thrones"-böckerna.

En kraftanstränging jag vill klara av: Föda ett (eller flera) barn utan desto större hjälpmedel.

En utmaning jag ska klara: Gå ner 25 kg i vikt och alltså enligt alla papper vara "normalviktig" en dag igen.

Ett äventyr jag vill vara med om: Roadtrippa genom södra delen av USA! Förra gången fick jag ju bara se norra delen..

Det här vill jag äga: Ett eget hus!

Ett jobb jag vill prova på: Mäklare, eller kanske reseguide.

Ett mål med min hälsa: Leva lite hälsosammare än jag gjort hittills i livet, så jag lever till åtminstone 80.

En person jag vill träffa: Mina barnbarns barn. Fast före det önskar jag nog faktiskt att jag skulle stöta på Vin Diesel nånstans!

En restaurang jag vill äta på: Nån riktigt känd, dyr och bra. Kan tyvärr för tillfället inte namnge nån sån..

En känsla jag vill få känna: Total lycka över livet.

Det här vill jag skapa: Söta barn, kanske, eftersom jag inte är särskilt konstnärligt lagd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar