4 april 2017

Tröghjärnan

Goder afton från den här tröghjärnan till dagistant! Efter en tio timmars jobbdag var det skönt att slänga sig på soffan medan sambon vände ihop middag. Pyttipanna med stekta ägg blev det idag. Hann relaxa några minuter på sängen i solskenet innan det var dags att hoppa i träningskläderna och bege sig till Pensala för veckans zumba. Trots den långa arbetsdagen hade jag bra energi och ork i kroppen, och zumbatimman flög förbi i ett nafs. Alltid så energisk efteråt! När jag slängt hem Louise svängde jag in via butiken för att köpa hem några ingredienser jag behövde till mitt kvällsprojekt: Baka morotskaka till min födelsedag imorgon. Nå, när jag kom hem visade det sig att jag glömt osten till min cream CHEESE frosting... Tack och lov att jag ändå ska göra den först imorgon, och ska inte till jobbet förrän klockan nio, så jag hinner gott och väl springa ner till butiken när jag stiger upp. Halleluja för att bo nära bybutiken, som dessutom öppnar klockan 7 på vardagarna!

Nu sitter jag och tittar med ett halvt öga medan sambon spelar sitt kära Farming Simulator. Morotskakan doftar så gott i ugnen, men skenet bedrar.. Jag har nämligen glömt bakpulvret. Vilken jäkla bagare glömmer bakpulvret i kakan!? Nåja, hoppas att äggen får den att stelna lite åtminstone, annars hamnar jag väl att vända ihop nåt helt annat imorgon. Den som lever får se!

 Passade på att (försöka) ta några selfies idag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar