14 april 2013

När alla pusselbitarna faller på plats

Nu börjar en period då flyttlådor, renovering och allmänt kaos är vardag i mitt liv. IKEA's hemsida är den mest besökta sidan för tillfället, och restaurering av möbler, val av tapeter och nerpackande dominerar alla mina tankar och all min lediga tid. Idag har jag nämligen hämtat nycklarna till vårt nya hem. Jag och Kalle ska äntligen bli sambos igen, och jag ska ta det stora steget och fullständigt byta hemkommun. Nån gång runt första maj ska ni troligtvis hitta oss på Öurvägen 23 i Årvas, i en 117 kvm stor vindsvåning med havsutsikt. Det finns en hel del att stå i, t.ex. ska alla fönster ommålas och tätas, dörrarna ska troligen slipas och målas de också, tapeter ska bytas i princip hela lägenheten... Lägg till att jag ska ha tömt min lägenhet i Jeppis inom två veckor, att bilarna ska fixas till Kemora, och att Kalle är borta in i veckorna. Tack och lov att vi har många hjälpsamma händer runtomkring oss!

För övrigt kan jag väl också avslöja att jag fått sommarjobb på flyktingförläggningens barnhem, och att jag imorgon, måndag, ska på arbetsintervju för barnträdgårdslärartjänsterna inom Vörå kommun. Återstår bara att kanden ska inskickas för språkgranskning och sen hoppeligen godkännas, så är det mesta frid och fröjd i mitt liv. Så spännande allt är nu! Så roligt! Men så trött jag kommer vara i allt detta kaos... Hoppas ni har förståelse att bloggen inte kommer vara prioritet nummer ett en tid framöver. Även om jag nog kommer ge er sneakpeaks på vad vi sysslar med!

2 kommentarer:

  1. Åh va myki spännand du har på gång! :) Ta myki bilder på ert nya hem så att vi får si :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. har nog några bilder redan, men funderar om ja ska halld er på linon en stund till ;)

      Radera