16 juli 2016

4/5

Lördag igen, och ännu har en vecka passerat här i möjligheternas land. Och vet ni, nu är det faktiskt bara en vecka kvar tills jag börjar min resa hemåt! Ofattbart att det redan gått fyra veckor måste jag säga... Men visst har jag hunnit med mycket!

Precis denna lördag funderar jag allra mest på vad jag ska göra när jag kommer hem, så tänkte faktiskt sammanställa en liten lista på saker jag tänkt/vill/borde/ska göra när jag är hemma igen. Ingen inbördes ordning!

- Gå på bostadsmässan i Seinäjoki
- Klippa mig (om jag inte hinner göra det här)
- Besöka IKEA
- Umgås med alla mina nära och kära
- Vara ute på villan nån dag
- Tapetsera och måla i Bastis lägenhet
- Plocka blåbär
- Gå på en vandringsled
- Cykla till Hällnäs och äta glass
- Bada bastu
- Gå på bio
- Balkonghänga

Och säkert mycket annat också. Tack och lov så har jag en vecka semester (läs: är arbetslös) ännu när jag kommer hem! Gissar att de första dagarna kommer gå åt till att sova, tvätta kläder och berätta för folk hur resan var... Ja, ungefär så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar