22 april 2016

FriYAY


Måste nog säga att det är längesen det varit såhär skönt att komma hem och slänga upp benen på soffan vid arbetsveckans slut. La in en snus och slappade en stund, innan jag tog mig i kragen och gick ut på en solskenspromenad som hette duga. Med musik i öronen gick det hur lätt som helst att traska nästan en timme. Ungefär sex kilometer borde jag ha kommit mig, så det var ju inte så fy skam utan sällskap. Slog nog mina gymplaner med hästlängder! Precis när jag stoppade musiken och grävde fram nyckeln ur fickan för att gå in svängde herr Järnström upp på gården, så där hade vi ett till av mina tecken gällande timing...

Nu har vi ätit en av mina "snabbfavoriter", nämligen potatisnoisetter med rökt lax, pepparsås och brysselkål. En snarkar på soffan och den andra lyssnar på musik. Ni får själva lista ut vem som är vem i den storyn.. Jag har också, efter en del funderas hit och dit, anmält mig till nästa helgs jokkistävling på Kemora. Fastän jag inte tillhör Heikius Rör racing längre så behöver ju inte min jokkiskarriär vara slut, fast jag nog trodde det själv. Tur att man har fina bekanta som vill ställa upp för en! Dock blir det inte tre dagars huttrande på Kemora i år, utan snarare 1,5. Och det känns ganska bra. Jag kör på lördag, och sen på söndag far jag troligen bara för att se finalen och sätta bud på bilar. Så lite mildare variant av första maj-helgen i år!

Annars då? Jaa-a vejt ni. Jag skulle ha så mycket att berätta, men censuren tar precis allting. Såde ere!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar