20 november 2012

Cookie pops

Måste dela med mig av ett helt underbart recept jag provade på i helgen, nämligen cake pops, eller cookie pops, som min version fick heta. Det är enkelt att göra, går snabbt, och är superenkelt! Ni bara MÅSTE prova.

- Krossa ett helt paket Domino Mint (350g)
- Blanda med ett paket Philadelphiaost (200g)
- Rulla till bollar (ca 15-20st) och sätt i frysen en stund
- Smält ca 250g vitchoklad + 1 msk matolja
- Rulla bollarna i vitchokladen
- Doppa i Mariannekross
- Förvara i frysen tills en stund före servering

Egentligen är tanken att man ska göra bollarna på pinnar, men eftersom jag bara hade tandpetare hemma, och bollarna inte hölls på dem, så gjorde jag helt enkelt vanliga bollar. Lite klottigt och kanske inte så snyggt, men gott var det i varje fall!
Vill ni se hela instruktionerna lite utförligare kan ni ta er en titt här. Bilden är lånad från bloggen i fråga.

2 kommentarer:

  1. mimmi, do bodar fix kategorier på bloggen din.. kommer ti få sök en evighejt nästa gang ja vill ha dehär recepti :D jobbit, visst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå sido ja tänker jo att man SKRIVER ÅV E tå man läser ett recept jär.. he bruk iaf ja göra ;)
      men jo, ja vejt. bara ja sko föstå ho man gör å få e ti si snyggt ut sko ja kanski göra e!

      Radera