18 december 2016

Half face makeup challenge

Carro hade gjort en rolig utmaning här för en tid sen, som jag nu hakat på, nämligen half face makeup challenge. Förra helgen när Basti och jag skulle på julfest med hans jobb, så passade jag på att sminka halva ansiktet åt gången. Tyvärr så var ju ljuset väldigt dåligt där i badrummet, så man kanske inte ser lika bra som i dagsljus. Men jag bättrade på ljuset och kontrasterna lite i Picmonkey, så ni skulle se nån skillnad på ansiktshalvorna. Fast ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag inte det är så jättestor skillnad på mitt ansikte sminkat eller osminkat, så därför kanske det inte syns så tydligt... Har väl helt enkelt välsignats med ett vackert ansikte au naturel. Haha!


När jag sminkar mig blir det inga märkvärdiga grejer. Tvättar ansiktet med Mary Kay's rengöring och fuktar med deras fuktighetskräm. Sen på med en foundation från samma företag (färg Beige 3 matt). Har också en mirakelprodukt från MK som heter Oil Mattifier, den brukar jag dutta på T-zonen för att få bort oljiga/glansiga partier i ansiktet. Dermosil's solpuder använder jag året om i stället för rouge. Brukar fylla i ögonbrynen lätt med en svart kajal, och sen mascara på både över- och underfransar. Min favoritmascara är Colossal från Maybelline, har använt den i vem vet hur många år. Denna gång råkade det sig också att jag ville ha läppstift, och då har jag ett klarrött från Mary Kay som jag applicerar. Inget storslaget alltså, men visst känner man sig lite finare med lite smink i fejset. Hade också lockat håret (tills jag insåg att jag inte har tid med hela, så jag plattade ut, haha!) och lackat naglarna. Det hör minsann till ovanligheterna! 

Å sådee grann vart vi tå!

2 kommentarer:

  1. Tack fö tipset om en ny mascara härliga Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så, hoppas du gillar mascaran :)

      Radera