15 oktober 2015

Moomin

Jag är inget stort fan av Muminprodukter (dock älskar jag Mumin på tv!), det kunde ni kanske konstatera redan i detta inlägg från förra året. Men vet ni, att de växer i mina ögon nu, precis som jag var rädd för. Jag äger fyra muminmuggar, och har åtminstone inte i detta skede några planer på att köpa fler. Mumintavlorna från min barndom, som jag så snällt packat ner i en låda, har nu paradplats på väggen i kontoret. Och jag tycker de är rätt fina! Men nu ska ni först få höra på maken - jag har KÖPT en ny Muminprodukt. Jaa-a, vem sku ha trodd he!? Förra veckan hade de erbjudande på Minimani, en Muminkanna för 19.90. Kannan i fråga hade jag sneglat på redan tidigare i Maddes vitrinskåp, och tanken började gro i mig att jag nog kanske skulle vilja ha den. Vad händer!? Sen när har jag varit intresserad av att köpa hem något med Muminfigurer på? Vi får väl bara hoppas att det inte spårar ur för mig och blir till ett intresse. Sko jo kona skit se tå.

Min nya fina!
Mina 12 Mumintavlor till vänster i bild.
Muggarna står fint uppradade i vitrinskåpet. Den dyrbaraste först, givetvis.

1 kommentar: