16 september 2015

Boyfriend tag

Ni har säkert sett den på flertalet bloggar redan, listan med frågor din pojkvän ska kunna svara på om dig, dvs. "boyfriend tag". Igår hade Maria gjort den, och jag skrattade så hjärtligt åt Mikkis svar. Sa åt Kalle att detdär måste vi göra, trots att svaren nog knappast blir så typiskt romantiska som för vissa andra par... Det gick han med på, kanske mest för att bevisa att han nog visst känner mig. Haha! Måste ju börja med en liten kuggfråga, och den failade han (som vanligt). Svaren på frågorna får ni på dialekt, för då blir det mest naturligt.

Mimmi: Nåjaa, do kan jo böri med att svara på når vi vart ilag?
Kalle: Ja vejt noo dehär! 29...
Mimmi: NOPE.
Kalle: 30:onde
Mimmi: Jaa?

Kalle: Oktober!
Mimmi: Jepp, å no säger do allti feil...
Kalle: 2010!
Mimmi: NOOOOPE.
Kalle: 2009. Ja vita no he!
Mimmi: Jåjå. Lycka till!


THE BOYFRIEND TAG

1. Var kysstes ni första gången, och hur var det?
Kalle: *lång tystnad, kollar på mig, skrattar* Hmm, vänt no.. He va noo på dansgalan vare.
Jag: He va no itt he na, he va dan föri, på fridan, tå sovd ja vi tett, åså vare dansgalan på lördan.
Kalle: Jahaa, jamen tå vare noo tå. He va noo bra!

2. Hon sitter framför tv:n. Vad tittar hon på?
Kalle: Fö program? Nå, nan serie, som on tycker om. Som vi bruk skåda. 
Jag: Jamen alltså om JAG skådar på tv, sjölv?
Kalle: Janå, hmm, na bakningsprogram, elär matlagning. Men itt skådar do jo aldär på tv så.

3. Nämn en maträtt hon inte gillar.
Kalle: Griskött!
Jag: Dukti pojke.

4. Ni ska gå ut och äta och dricka. Vad beställer hon?
Kalle: Cider. Å... pasta. Elär na.. fisk!
Jag: Okej.

5. Vilken skostorlek har hon?
Kalle: Öö, jaa-a.. 38? Nä 37, 36? Nä itt har do no 36 itt!
Jag: 39.
Kalle: Janå he va jo noo nästan rätt, he va jo bara ein ifrån. He beror jo på skoan å! Ja had nästan rätt.

6. Om hon hade samlat på nånting, vad hade det varit?
Kalle: Porslin.
Jag: Va!? Nää-ä?
Kalle: Jamen, do samlar jo på demde mumintallrikan å he, på hede porslini.
Jag: Nå itt riktit men... Okej.

7. Vad skulle hon kunna äta varje dag?
Kalle: *kollar på Maxmo chokladtårtan framför oss* Nå he jo typ na... Na hejmlaga hamburgar elär na. He tycker do jo e så gott.
Jag: Jamen min favoritmat!!!
Kalle: Jaaa! Nå he e jo hede baconsås. Gumsons baconsås!

8. Hurudan musik lyssnar hon helst på?
Kalle: He som ja hör på! Hårdrock. Men hede va jo lätt he! Om itt do e sjölv tå, tå hör do på Westlife i smyg.

9. Vilken är hennes sämsta egenskap?
Kalle: Do e liti.. pedant! Liti FÖR pedant. Va it e så?!
Jag: Jå.

10. Vem är hennes bästa vän/vänner?
Kalle: Nå he jo tjängan på språng, å Linn. E väl e nåo? 
Jag: Do glömd jo Tees!
Kalle: Jaa, Tees ja, men hon e jo så sällan jär så ja håksa itt på on.

11. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om?
Kalle: Mytchi! Itt bäddar sänjin, å dricker mjölk ur paketi, å..

12. Tränar hon? Vilken sport i så fall?
Kalle: Gym *skrattar*, hon e på gymmet. 
Jag: Tränar ja itt na annat?
Kalle: Ridasi, ibland. Åså e do jo ut å ga, men he e jo itt nan sport direkt. Å itt e jo gym nan sport hellder. 
Jag: Så ja sportar itt na tå?
Kalle: Jå, motorsport, men itt tränar do jo som he, tränar-tränar.

13. Vad kan hon hålla på med i timmar?
Kalle: Dekorer i husi, elär läs bloggar.
Jag: Mm, sant!

14. Har hon någon unik talang?
Kalle: Unik talang? Jå, tå do sir tå ja ljuger.
Jag: Hmm, näsaborona bara fladdrar!

15. Vad var hennes favoritämne i skolan?
Kalle: Modersmål.
Jag: Tror do he?
Kalle: Hmm, elär engelsk. Men he va no modersmål tror ja.
Jag: He va jo noo kanski mejr engelsk, men ja va jo pro på modde så.
Kalle: Jamen ja sa jo noo båda så.

16. Vad var ditt första intryck av henne?
Kalle: Jaa-a, va va he tå? Ska ja minnas he? Ni va jo no liti såde råddo, ni halld jo no på å jykla to å Linn. Itt vejt ja va man ska säg?
Jag: Så do tänkt itt typ oj va snyggan brud elär na toko?
Kalle: Jå, men itt vare väl he fösta ja tänkt tå ja så de itt. Men do va jo glad!

17. Vad är det bästa med henne?
Kalle: Jaa-a.. Att do e, do e som do e. Do e jo.. snäll å, snygg å, råoli å.. 
Jag: Okej.
Kalle: Va sko ja ha sagt tå?! He e jo sånde konstiga frågor som itt e finns na svar på!

18. Vilken är hennes favoritfärg?
Kalle: Rosa.
Jag: Tror do he ?
Kalle: Nåo ere ein åv dem nåo. 
Jag: True dat.

19. Hur går hon klädd hemma?
Kalle: *skrattar* I dehänand.. jumppaböxona å nain pajto.

20. Beskriv henne med tre ord.
Kalle: Men he va jo typ hede ja sa, glad.. åså.. va ska vi säg no för gollot.. 
Jag: Glad?
Kalle: *skrattar* Glad, omtänksam och.. 
Jag: Å te had man tänkt gift se me!?
Kalle: Å snygg! Va sko to ha sagt tå?
Jag: Om mesjölv elär..?
Kalle: Jaa.. Itt sko do jo ha veta he sjölv hellder!

21. Berätta något om henne som de flesta inte vet.
Kalle: Öö, nå, att mommo din e från Karelen. 
Jag: *vitto do e domm skratti*
Kalle: Vaa? Men he va jo sant! Itt vejt jo nan åv he. Men alltså så he e jo.. Att do härstammar från Ryssland. Att do har ryyssblåodi!

22. Vem sa "jag älskar dig" först?
Kalle: He va nåo jag he.
Jag: Va e he? Når?
Kalle: Jå, nå itt minns ja.

23. Vad brukar ni oftast gräla om?
Kalle: Kanske na drickas.
Jag: Dagens underdrift..
Kalle: Festandet, ska vi säg he.

24. Vem är hennes kändiscrush?
Kalle: Oj, he jo mang he! Hande Bane, va hejter an, Tom Hardy, e jo ein. Åså.. vem ader fanns e, ande Thor, va no fan an heiter, Hemingsworth
Jag: Chris Hemsworth
Kalle: Jaa. Tode som sir ut som me ungefär!

25. Berätta om något pinsamt hon gjort?
Kalle: Va e he tå? Ja vejt itt, ja kombär itt på na nojyst. Kombär itt to på na? Säkert ha do jo no gjort mytchi men.
Jag: *skakar på huvudet*

26. Hurudana filmer gillar hon?
Kalle: Skräckfilmer. Elär tode rikti töntoga komedier, typ tode American Pie å tode.

27. Vad är hon bra på?
Kalle: Att hålla ordning och reda och organisera.
Jag: Itt na inövat?
Kalle: Jamen, he rimma jo nestan alltså. Nå itt rimma e men.. Åså e on bra på att sjunga å.. Bra på sitt jobb å.. Å enmassa andra saker.

28. Nämn några saker som gör henne glad?
Kalle: När.. tå ja stiger åpp föri, nej, va mära ja, tå do får breid ut de i sänjin! 
Jag: Jaa, he noo sant, he e skönt!
Kalle: Va annat blir do glad åv tå? Tå ja ha överraska de, tå ja köper blommor åt de.
Jag: Når händer he tå!?
Kalle: Nå noo händer e ibland. Tå blir do jo glad!

29. Vad är hon besatt av?
Kalle: Telefon.
Jag: Nå!
Kalle: Nå nåo e do ganska internetbesatt nåo, Instagram, Facebook å bloggar. Å åv me föståss!

30. Hurudan är hon som flickvän?
Kalle: Bossig! Men snäll. 
Jag: *gömmer ansiktet i händerna*
Kalle: Kan man itt säg he!? Do e jo omtänksam å snäll å allt annat.

7 kommentarer:

  1. Voi haha va bra! Gilla speciellt "mommo din e från Karelen"😂😂.

    SvaraRadera
  2. "Ryyssblåodi" hahah :'D
    Nämen ja tycker att Kalle hadd bra svar på frågorna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jå he va jo bäst :'D faktiskt över förväntan!

      Radera
  3. hahah ja dööör! sko måst ta å test dehä me feek å si ho bra ha sko svara :D

    SvaraRadera