29 maj 2015

Fem år

Idag har det gått FEM ÅR sen jag gick ut Yrkes. På ett vis känns det helt overkligt att det redan gått så lång tid, det känns ju som ett år eller två, medan det ibland känns som om det var en evighet sen. Så många fina minnen jag har från den tiden. Så mycket i bagaget.

Om jag aldrig börjat Yrkes efter högstadiet skulle jag knappast vara den mänska jag är idag. 16 år gammal tror man att man vet så mycket om livet, men det visar sig ganska fort att man inte vet ett skit. Jag hade privilegiet att hamna i en klass där vi alla blev som en enda stor familj. Vi växte upp tillsammans, vi delade vardagen och bekymren och glädjen med varandra. Än idag så är stora delar av min Yrkesklass kära vänner till mig. Vi träffas några gånger i året och ser alltid bakåt med ett leende på läpparna. Jag lärde känna min bästa vän just i den klassen. Linn, min Linn, vem hade jag varit utan henne? Jag hade också en kombi-klass som förgyllde min vardag, och efter tre år av slit och kämpande rodde vi hem en studentexamen utöver vår yrkesexamen. Under mitt sista år vid Optima lade jag också märke till en herreman från Oravais med blond kalufs. Han hette Karl-Johan och kom efter en tid att bli min andra hälft. Snart har det gått sex(!) år sen det... Men det är en helt annan historia!

2 kommentarer:

  1. Alltsåå, vi sko jo måst ha en kombireunion i somar, elär va? :D

    SvaraRadera
  2. He sku vi absolut måst fösök hend med! :)

    SvaraRadera