16 november 2014

Träning v. 46 & 47

v. 46:
Måndag - cykla 3 km, zumba 1h
Tisdag - cykla 3 km, zumba 1h
Onsdag & Torsdag - ledigt
Fredag - cykla 5 km, promenad 2 km
Lördag - promenad 1h 40 min (10 km), ridning 1h
Söndag - ledigt

v. 47:
Måndag - cykla 3 km, zumba 1h
Tisdag - zumba 1h
Onsdag - cykla 3 km
Torsdag - ledigt
Fredag - cykla 3 km, promenad 2 km
Lördag - promenad 1h 20 min (8 km)
Söndag - ledigt

Fortfarande halvkrasslig. Förvånar det egentligen nån längre? Varje gång jag tänker att "Nä, jag far nog och träna imorgon fast jag inte är helt frisk" så mår jag dubbelt sämre nästa dag. Bara för att jag tänkte tanken! Är trött och hängig och snorig mellan varven, så två pass zumba och nån promenad är ungefär vad jag orkar med. Har inte varit på gymmet på tio(!!!) veckor. Helt sjukt. Min kropp förfaller för varje dag. Röven hänger längre och längre ner, kärlekshandtagen blir bredare och armarna får mera extra häng och fläng. Vågen har faktiskt stannat på 79 och det är jag helt okej med, så som jag ätit flera av dessa veckor skulle jag inte vara förvånad alls om jag farit en bit över 80-strecket. Men sini nej det tänker jag inte tillåta mig!

Fast jag har en ofrivillig viloperiod just nu behöver det ju inte betyda att jag ska "bulka" med tusen goda saker, som jag gjort hittills. Börjar faktiskt bli lite led det nu... Denna vecka har det redan gått mycket bättre med de röda strecken i matdagboken. Från att ha varit flera per dag har jag nu bara kommit upp i ett rött streck per dag. Grattis åt mej liksom! Och det kan bara bli bättre... Längtar efter dagen jag känner att jag kan gå till gymmet, utan att behöva ligga halvdäckad när jag kommer hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar