2 november 2014

Träning v. 43 & 44

Vecka 43:
Måndag - cykla 4 km, ridning 1h, zumba 1h
Tisdag - cykla 3 km, zumba 1h
Onsdag - cykla 3 km
Torsdag - ledigt
Fredag - cykla 3 km
Lördag - promenad 3 km
Söndag - ledigt

Vecka 44:
Måndag - zumba 1h
Tisdag-Onsdag - ledigt
Torsdag - cykla 3 km
Fredag - cykla 3 km, promenad 2 km
Lördag - ledigt
Söndag - ridning 1h 10min

Vet inte ens var jag ska börja. Sex veckor förkylning bakom nu, och det verkar inte finnas nåt slut på eländet. Försöker hålla igång, försöker bara vila och vara, men inget hjälper. Så fort jag känner mig friskare och kanske gör lite mer än vanligt är jag sjuk igen nästa dag. Om några dagar är det exakt två månader sen vi åkte iväg till Turkiet, alltså har jag bara besökt gymmet en gång på den tiden. Får snart, riktigt på riktigt, fel i huvu när jag inte kan göra något. Och ja, mina icke-existerande träningsrutiner hänger ihop med mina dåliga matvanor.

Ställde mig på vågen för första gången sen Turkiet-resan idag, och +3 kg visade den. Hade trott på mera, men antar att jag förlorat det mesta av muskelmassan jag hade och sen gått upp en hel del. Vågar inte ens måtta mig, vet hur mycket jag skulle gråta av det. För varje dag blir jag mer och mer förbannad över att se mig själv i spegeln. Men ändå klarar jag inte av att stoppa gotta-intaget. Vet att det skulle bli så mycket lättare bara jag skulle komma igång med gymmandet igen. Få träna på allvar, för då måste jag också äta ordentligt.

Nå, jag kontaktade faktiskt Sabina idag om nytt program. Tyvärr har hon lagt PT:andet på is en stund, så jag är on my own. Och jag vet inte om det känns bra eller bara skrämmande. Har ju faktiskt ett år med program i mitt träningshäfte, och grunden finns verkligen där. Men samtidigt känns det motigt att överhuvudtaget komma igång utan nån som pushar iväg mig till gymmet dendär första gången. Gissar jag kommer behöva ett dragplåster innan jag frivilligt går uppför backen och ner i den välbekanta källaren... Ja, jag saknar tränandet och min "nya" livsstil så in i helvete, men har ingen jäkla aning om hur jag ska hitta tillbaks till allt detdär. Vill så gärna, men vet inte hur.

Jaja, borde kanske bli FRISK till att börja med. På torsdag har jag läkartid. Då jävlar ska det mjölkas svar på var denhär evighetsförkylningen som går egentligen kommer från!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar