5 november 2014

Bloggarnas julfest

Ni här i bloggvärlden har väl knappast missat den intressantaste julfesten i år, Bloggarnas julfest på Juthbacka herrgård? Redan när det började tisslas och tasslas om julfesten funderade jag om jag alls ska våga gå. Har ALDRIG varit på nån bloggträff av nåt slag, inte vågat, helt enkelt. Orsaken är att jag inte känner mig som nån "storbloggare", jag menar, vad ska lilla jag göra på en bloggträff, där ingen ändå känner mig? Men så igår när inbjudan dök upp på arrangörernas bloggar tog jag mig en tankeställare: Vad förlorar jag på att gå? Svar: Inget! Det kan ju till och med bli så att jag får några nya bekantskaper! Dessutom gissar jag att en hel del folk som jag känner/är bekant med från förr också ska dit. Maria du vet att i värsta fall hänger jag dig i ärmen hela kvällen, haha!

Nå, som både Sara och Maria skrev så börjar det väl kanske vara läge att tänka på en ny klänning. Varje år brukar jag köpa en ny "julfestklänning". Nån enkel, rätt billig, som jag kan ha på de festligheter vi ska på under julhelgen, eller på nyårsfesten rent utav. Förra året hittade jag den perfekta inne på H&M för under tio euro. Men eftersom bloggjulfestens tema är gala antar jag att jag borde leta efter nåt lite mer glamouröst i år.. Så det är väl bara att bege sig in i klänningsvimlet nudå!

Har redan hittat några intressanta kandidater hos H&M. Den stora frågan lyder: Vad är gala-klädsel egentligen?

En favorit!
Årets modell av klänningen jag köpte ifjol för 9,90 eurosar. Och jag är kär!

7 kommentarer:

  1. Oj nu tåo do orden ur min mun! Jag e så himla excited, men entå så jääkla nervös/rädd! :O slutar väl me att man gömmer se under ett bord :D
    Jagå ha spana klänningar idaa, bl.a. på Nelly. Fanns jättemang fina tär i ande ALE-kategorin ;) O demdee klänningan va ju jättefin! Gillar speciellt ande första, och alla me spets :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis så känns e! ska bli så rolit, men e rädd att man ska sitt tär sjölv me nait bord å bara glo ut över all som pratar å har rolit, å själv våg man it säg na.. meen, kanski e gar bra för oss i alla fall! får jo sit å stirr ilag i västa fall :D

      jaa på Nelly bruk di ha myki snyggt! men har aldri hitta na som sko pass på me tär, di har så konstiga storleikar :/ H&M e ju allti ett säkert kort på he visi :)

      Radera
    2. Jo he e sant, å tycker tem flesta e så himla kort! å ti he sku man jo måst ha smala o långa ben, men he fanns jo it i denhä gåålin :D
      He sku va kul om man sku vit vilka som ska på julfestin jär i områdi, så sko man träffas före julfestin å far iväg i samlad trupp :) he sku va 1000 ggr betär än att måst far iväg sjölv :D

      Radera
    3. ja he e väl tänkt man ska si ut som demde modellan för att he ska si bra ut.. men no beställd ja faktiskt några klänningar, ska hoppas att ein åv dem sko pass åtminstone :)

      he va int så dum idé! ja vejt itt vann ja såg e men nanstans fundera nan på na busstransport? om int he blir åv så kan man ju åtminstoni samlas en heil bil å åk ilag :)

      Radera
    4. Ja precis.. Okej nå hoppas nai sko pass in gang tå! :)
      Jaa ja tyckt ja så na liknand nainstans jagå, men minns int vann! Måst håll utkik å sii :)

      Radera
  2. Nummer 2 skulle passa dig perfekt tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj tack! den påminner väldigt mycket om examensklänningen min syrra hade i vår när hon blev klar.. och så vet jag inte om jag sku våga axelbandslöst ;)

      Radera