13 juli 2014

Träning v. 28

Måndag - gym 50 min
Tisdag - cykla 3 km + 21,5 km (50 min)
Onsdag - cykla 3 + 4 km, ridning 50 min, gym 1h
Torsdag - skogspromenad 1h 10 min (4 km?), promenad 1,5h (8 km), gräsklippning 1,5h
Fredag - morgon PW 45 min (5km), cykla 3 km, gym 1h 10 min
Lördag - cykla 4 km
Söndag - gym 1h

Vågar nästan påstå att dethär är en av de bästa veckorna i träningsväg under mina 11 månader som aktiv gymmare. Ja, kanske till och med under mina fem år som aktivt tränande! Hade jag ännu fått in ett pass zumba här så hade nog lyckan nästan varit total. För första gången har jag kört fyra gympass på en vecka. Lyckats röra på mig varje dag. Och maten har väl inte varit alltför pjåkig heller. Dethär semestrandet passar min kropp riktigt bra, får äta lite lättare på dagen, ibland äter jag bara yoghurt och frukt och nåt salt kex, sen lite tyngre måltid på kvällen så jag orkar träna. Träning hinner jag bra med när jag ändå är ledig. Att splitta passen i överkropp och underkropp har nog också varit en positiv erfarenhet för mig. Nu kan jag gymma varje dag om jag så vill, för måste jag ju tänka på att vila musklerna och kunde inte alltid köra ett pass fast jag hade haft tid. Såhär i sommartid och värmebölja lockar det inte alltid med gym, men tycker det är okej att byta ut nåt av passen mot t.ex. en promenad eller en långtur på cykeln. Kaloriförbränningen kan för min del till och med vara bättre, och ja, vem vill inte vara ute i solskenet istället för instängd i en källare? Muskler har jag gott av, och de försvinner inte nånstans för att jag kör tre pass istället för fyra. Börjar äntligen hitta en rytm och en sann glädje i denhär nya livsstilen nu känner jag. And I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar