5 juni 2014

Only half a life


Denna torsdagkväll är sambon och jag på "konsert". De livestreamar från Rock Am Ring i Tyskland. Just nu är det Iron Maiden som rockar loss. Och ja, ni ser ju hur ivrig min musikintresserade sambo är!?! HAHA. Nån annan som tycker jag blivit brun i fejset förresten!? Märkte det idag, att armarna och ansiktet börjar inta "summermode" småningom. Jippii, som jag väntat, i vinterns blekaste skinn! Annars har detta varit en riktigt skön torsdag. Mest varit utomhus på jobbet, fixat lite i tvättstugan mellan varven.

Trampade hem i endast topp och shorts klockan 14:30 och svettades som en gris. In via Livsmedel efter en påse avokado (min nya craving!) och en flaska barbequesås. Gjorde i ordning Gina's pulled chicken ur Hamburgare och TexMex-boken, skjutsade in i ugnen, hoppade i träningskläderna, och ungefär då knackade Sara på dörren. Igång med pulsklockan och så iväg mot ABC, där vi mötte upp Madde och Maria. Med vattenflaskorna i högsta hugg traskade vi lite över en timme, nästan 10 km blev det ändå. Min pulsklocka hade slocknat emellan, men får väl lita på Saras i detta fall!

När jag kom hem var det snabbt att svänga ihop en sallad på issallad, spenat, avokado, pecannötter och så den ljuvligt goda kycklingen. Smällde i mig på några minuter, drack ett stort glas vatten och sen liftade jag med svärfar till Jepo. Talko inför söndagens Sorakunkku, och vi städade och svettades och åt lite korv och kaväärade. Som sig bör på talko! Hemma var jag strax efter halv tio. Tog en dusch, åt en näve nötter, och nu ska jag nog ta och väcka sleeping beauty och krypa till kojs! Men först: projekt betala räkningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar