29 juni 2014

Bokat!


Så glad att få besöka älskade älskade Alanya igen! Tänk att det redan gått TRE ÅR sen senaste besöket. Är så förälskad i den staden, det landet. Trots att många har fördomar mot Turkiet, tycker att det är "äckligt" och "jobbigt med alla försäljare" så väljer jag att se de positiva sidorna istället för det man kan hitta att klaga på. Vädret är för det mesta toppen (ehem, utom senast, då det regnade 70% av tiden!), allt finns på gångavstånd såsom butiker, barer, restauranger, stränder... Det finns nåt att göra för alla åldersgrupper, man kan åka på båtutflykt, vandra upp till "slottet", leva partyliv eller familjeliv eller nåt däremellan. Man kan välja att shoppa massa fake märkeskläder för billiga slantar på de otaliga basarerna och försäljningsstånden, hänga på stranden och gå på turkish night på hotellet. Man kan hänga vid poolen hela dagen. Gå nerför gatan och köpa världens godaste Dondurma-glass. Beställa in Mixed plate och njuta av det otroligt goda turkiska riset. Äta lavash-bröd!!! Kanske göra en tatuering om man känner för det. Promenera vid havet. Åka bananbåt eller varför inte paraflyga. Dricka lite Efes. Köpa färska frukter från marknaden. Mest av allt får man nog ändå njuta av VÄRMEN och SOLEN. Åh, så glad att vi bestämde oss för att boka denhär resan! Nu gör det inget fast sommar 2014 blir ett fiasko. Och ja, jag är taggad till tusen att fixa beach 2014-kroppen tills september!!! Alanya, biz geliyoruz!

Alanya 2010:

Alanya 2011:

Visste ni förresten att dethär blir min sjätte resa till Turkiet? Har rest till landet tre gånger med min familj förutom dessa ovanstående resor; 2004 var vi till Icmeler, 2005 till Kemer och 2006 till Alanya. Alanya var otvivelaktig etta! Därför gör det inget att detta blir mitt fjärde besök till staden. I love it!

Har du varit till Turkiet/Alanya?

1 kommentar:

  1. Ååååhhh. Jag å vill! Shit va härligt me en Turkiet-reiso. :D

    SvaraRadera