29 maj 2014

Revyresan dag 1

Nu ska ni få följa med på årets revyresa, som i år gick till paradisön Åland! Orsaken: Vi gästspelade vår revy på Sund UF Klippan. Let's begin:

Bussen startade strax efter kl 1 natten till fredag. Försökte febrilt få tag i sömnen, men det blidde ju till ingenting. Stannade på ABC i Raumo och drack en smoothie som frukost. Körde vidare ner till Åbo, där Viking Amorella väntade på oss.
Avfärd 8:45, och vi började med frukostbuffet. Det var toppen!
Dagen gick åt att sova på soffor i en bar och sitta och hänga i en annan. Tråkigt, men sant.
Alltid så fotogeniska!
Dagens coolaste framträdande var helt klart fyra gamla Motown-gubbar som gjorde en härlig show!
Båten anlände till Mariehamn strax efter klockan 14. Bara att invänta gänget (lättare sagt än gjort...) och hoppa på bussen.
Ingen brådska här inte.
Nåjaa, nu åker vi! Vi kom oss fram tillslut, till vårt hotell, Savoy, som låg väldigt centralt. Fint, nytt, fräscht hotell!
Efter att ha packat upp och bytt till lite fräschare outfit gick jag och strosade runt på stan en stund när vissa andra satt i baren.
Vackra Mariehamn!
Mötte några bekantingar.
Hittade en riktigt härlig butik också!
Runt klockan fem plockades jag och Kalle upp av hans moster med man, samt kusinen Adam. Vi stack iväg till Ångbåtsbryggan på Äventyrsgolfen, där vi blev bjudna på middag.
Åt supersmarrig pestopasta med lax!
Sen promenerade vi en sväng...
... till Arken Garden, där vi satt en stund och filosoferade i kvällssolen.
Kalles moster Ulla.
Blev lite kissnödig av att sitta bredvid dethär...
Och såhär såg jag ut, lagom tjock korv i sina bästa år!
När Ålänningarna drog sig tillbaka joinade vi resten av gänget, som hängde på Dino's.
Emma och Emma in action!
Spenderade ungefär en timme på Dino's innan det var dags för mig (och min sambo, eh) att dra oss tillbaka till hotellet. En somnade på sängen, andra slösurfade på telefonen och släckte lampan runt klockan halv tolv. Trött var bara förnamnet!