8 april 2014

The gifts

 Svärisarna lyckades kamma hem segern i den okända tävlingen "årets födelsedagspresent". Hade faktiskt väntat mig detta av gubben.. Men man tackar så hjärtans!
 Moster T tyckte tydligen jag borde träna ännu mera..
 En till Marimekko-skål av Ida, och varsin temugg åt mig och Kalle av hans fammo och faffa.
 Kalles faster gav mig en intressant bakform. Tror jag ska prova göra parfait i den!
 Också av Kalles fammo och faffa. Dock inte krukan, för det är min gamla örtkruka!
Söt liten bricka (+ servetter) med "spegel" av min fammo och faffa.

Dessutom fick jag:
- Kånken (men det vet ni ju redan)
- pengar till nya träningsskor/kläder
- ny Ristomatti Ratia-badrock
- stor TW-bakningsbunke (men den fick jag för över en månad sen)
- gråa kökshanddukar från ZBH, i samma serie som löparna
- presentkort till Amalia
- presentkort till Anttila
- Fazer chokladask och Marianne
- kylskåpsmagnet från Gran Canaria (mommo slutar aldrig "förvåna"...)

Så med andra ord känner jag mig riktigt bortskämd. Tusen tack, både för presenter och alla grattisar som trillat in! Nu känns det inte så surt att bli ett år äldre...

3 kommentarer:

  1. Vad fina saker! Själv fick jag "bara" en keyboard av familjen och 50 € av mommo och moffa när jag nyligen jag fyllde år :-P Plus nåt smått av kompisarna. Kånken kommer du garanterat att gilla, jag har själv en mörkgrön/röd kånken i samma storlek, och den är bättre än alla ryggsäckar jag hittills haft.

    SvaraRadera
  2. Oj va myki fin presenter du fick! Tä man sko va såde bortskämd tå man fyllde sko e int va na dålit! Ja bruk ba få en blommo åv svärföräldra å a pengar å kanski nating åv gubben. Ha bruk va bätter på att fråg 50 gang va a ska köp å san om ja seir na så har a entå glömd i ;)

    SvaraRadera
  3. bra med stor släkt + sambons släkt som gärna vill uppvakt me presenter ;) liti jobbigari på jul tå man ska köp julklappar åt all...

    SvaraRadera