23 april 2014

Onsdagens

Ja, träningsvärken botade jag med gårdagens zumba, men definitivt inte förkylningen... Var så krasslig efter cykelturen till jobbet i morse att jag funderade på om jag borde cykla hem tillbaka. Men jag kom mig igång, vi var på en kort promenad och lekte i skogen en stund, solen värmde mig och sen gjorde vilan susen. När jag cyklade hem här runt klockan fyra hade jag dessutom medvind, så det var inte lika jobbigt. Men att gymma ikväll får jag nog tyvärr skippa... Även om jag är supertaggad på nya programmet! (med undantag för dendär ena övningen, "höftbensmuskeldödaren", eller "jag-kan-inte-gå-som-en-normal-mänska-på-två-dagar"-övningen) I något skede funderade jag också på att ta ut min cykel på en premiär-långtur ikväll, men det kan jag också glömma. Får åtminstone jubla åt att punkteringen inte kommit tillbaka denhär gången, tjoho! Det är väl som de säger, tredje gången gillt...

Så allt jag har på programmet ikväll är revyträff klockan 19. Vi ska fundera lite på lördagen, kanske öva lite. För er som inte hänger med i de "kulturella" svängarna så är det Revykavalkaden på Ritz i Vasa på lördag. Och vår revy ska delta. Ett av numren vi uppför är jag med i. Så lördag blir en riktig Vasa-dag för mig. Vi åker iväg på förmiddagen och kommer hem på sena natten. Det är med skräckblandad förtjusning jag ger mig iväg på detta äventyr, som åtminstone enligt rykte lär ska vara ganska legendariskt. Så att jo. Läs detta. Och boka biljetter och kom och se mig som japansk gongong-ringare! Viiiisst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar