11 april 2014

All by myself


Så jag gick ut genom dörren klockan 8:10 imorse, och återvände 22:10 ikväll. Började med att traska till jobbet i duggregn. "Va do e locko i hååri!" utbrast ett av barnen när jag kom. Slutade 15:30 och traskade till ABC för att hämta nycklarna till GLK av svärmor. Brände iväg till Nykaabi, där jag slängde i mig två havrerieska med ost. Hoppade på cykeln och trampade till stallet. En tur med världens slöaste Elli gjorde gott! Eller ja, kanske inte för ryggen... Inte nerverna heller, vid närmare eftertanke. Tillbaka till Jutas där det då nalkades pizzaperjantai med halva släkten. Nä nu skojar jag, det var faktiskt bara mamma, pappa, Kati, moster, Felicia och jag. Vi gjorde sex olika pizzor och jag försökte äta mest sallad. Det gick inte sådär jättebra. Men annars har jag inte ätit NÅT gott denhär veckan! Sii bara. Och nästan -1kg på vågen. När jag kom hem duschade jag och packade väskan och nu ska jag bara läsa igenom Bloglovin innan jag släcker lampan.

Sambon har åkt iväg till Åbo så jag är all by myself i helgen. Tänker inte sitta hemma och hänga för det! Imorgon 06:45 åker bussen iväg från ABC och så styr jag kosan mot grannlandet i väster i sällskap av NNSB-gänget. Umeå för hela slanten imorgon alltså! Vilken tur att jag hittade lite kronor i Kalles nattduksbord, haha. Så nu får ni gärna tipsa mig, som faktiskt aldrig varit till Umeå. Vad gör man i Umeå? Var handlar man de bästa kläderna? Var äter man godast? Vad får jag inte missa under mina 5 timmar i staden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar