25 januari 2014

Be a better version of yourself

Så jag tänkte rista ner några rader om min kost och träning. Hur går det just nu? Uppåt? Neråt? Plant? Ja, som ni kanske förstår så är jag väldigt upptagen för tillfället. Jag jobbar, fixar mat, går på revyövning, kollar lite tv och sover. Det är i princip min vardag just nu. Och det ryms faktiskt inte in speciellt många zumbatimmar och gymscheman i den vardagen, tyvärr. I torsdags fick jag en illavarslande ilning i ryggen som fortfarande får det att ömma i diskarna. Och det fick mig att fundera. Både i tisdags och i onsdags stressade jag hela dagen, gav på som ett tok. Vilket troligen resulterade i vätskelösa diskar på torsdag morgon, som i kombination med kallt väder och dålig ergonomi resulterade i en överbelastning. Så nu försöker jag att inte ta nån stress över bortlämnade träningspass de kommande två veckorna. Jag tränar när jag känner för det och har tid. Vill absolut inte köra ett pass på gymmet bara för att jag "måste", och sen stå där på premiärdagen med en rygg som inte alls samarbetar. Min rygg är värd mera än min beach 2014-kropp, så är det bara. Och de som tycker annorlunda får gärna gå en dag i mina skor!

Annars så är jag väldigt taggad med träningen. Vet att sommaren närmar sig med stormsteg och försöker mitt bästa med kosten. Visst smyger nån bulle in sig lite här och där i veckan, men jag håller hårt på att ha lördag som min "godisdag". Speciellt nu när träningen går på sparlåga får jag vara extra noga med vad jag stoppar i mig. Gjorde månadens måttande i morse och kunde konstatera att måtten var oförändrade, förutom +1cm på låren. Så mycket neråt har det i alla fall inte gått! Visserligen syns det bra på muskulaturen att jag inte tränat, är inte lika tight som jag varit tidigare. Men det brukar nog ordna sig efter nåt träningspass. Så bara jag orkar hålla ut med kosten dehär kommande två veckorna ska jag nog få in träningen i rutinerna igen. För det är faktiskt hela grejen: att göra träningen till en rutin. Och ja, sen ska ni hålla tummarna för att min j*la rygg orkar med kommande veckors stressande...

Och fastän jag hatar fitspo rätt mycket så ger jag er dessa. Bara för att det är precis såhär för mig:
Ja förutom denhär:
För denhär handlar om dem som ännu sitter där på soffan. Jag tog min röv och gick till gymmet, och även om det vissa dagar är jobbigt både fysiskt och psykiskt, så går jag. För att jag vet hur mycket lyckligare jag är efteråt.

1 kommentar:

  1. Du ska no sats på att få ryggen i skick. Nu vejt du ju att du kan få in träningen igen och att du tänker att he e synd att du måst vil betyder ju att du tycker he e roligt. Sedan tror jag int att du gör så jättemyki på beach 2014 om ryggin int fungerar. Så bli frisk och ta nya tag :)

    SvaraRadera